Onko sinulla lempikorusarjaa, jota keräilet ja käytät?

Näin Kalevalan päivänä tuli aasinsilta, itse kun en enää osaa käyttää muita koruja kuin kalevalakoruja kun niiden makuun kerran pääsin.

Lisätty: 01.03.2009 - 09:57

Vähäviisas - kiitos päivän nauruista.

Avainsanat: korut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.02.2009 - 20:27

Vanhoista Kalevala koruista pidän ja Hannun vaakuna on avaimenperänä, aito Kalevala koru vuosien takaa. Nykyisin Kalevala koruihin kuuluvat myös muoviset Muumi korut jotka sekä näyttävät että tuntuvat pelkältä rihkamalta. En arvosta 2000-luvulla tehtyjä Kalevala koruja tippaakaan, mutta Euran sydän ja nämä muut vanhat, jotka on siis tehty perinnekorujen mukaan ovat hienoja. Pronssi on ainoa oikea materiaali sillä ei seppä Ilmarisella ja kumppaneilla ollut kultaa taottavana, pronssia kylläkin.

Kysyjän kommentti

Kalevala-korujen ystävänä olen samaa mieltä kanssasi, ainoa aito ja oikea on pronssinen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 28.02.2009 - 17:18

Ei ole mitään lempisarjaa. Käytän muutenkin niin vähän koruja, että ei tarvitse kerätä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 17:25

Minulla on hämäläisen emännän kaulakääty ja korvakorut ja joitakin muita Kalevalakorusarjan koruja , mutta ne ovat jääneet käyttämättä.

Käytän melkeinpä vain korvakoruja. Ne pitää olla hopeiset ja niissä pitää näkyä jälki, että ne on käsintehty. Vähän lohmuiset ja melko suuret. Ei väliä kuka ne on tehnyt. Ja voivat olla vaikka eri pariakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 17:27

No, en varsinaisesti ole keräillyt, mutta työpaikka kun aina määrätyin välein 'muistaa' lahjoa työntekijöitään, niin niistä vaihtoehdoista olen päätynyt kalevalankorusarjaan, no onkos tuo sit miul keräämistä, kun ei niit oo kuin 4-5 vasta, äitini aikoinaan aloitti keräämään mulle, näitä (no, en nyt millään saa päähäni millä nimellä niit kutsutaan), joissa ilm. luusta tehty naisen pääprofiili, siitä sarjasta on sormus, korvikset ja kaulakoru. En ite oo sillein koruihmisii, mut, jos jotkut pippalot/juhlat, tms, niin voip koristautuu näihin.

Lisätty: 28.02.2009 - 18:10

Kissanainen pelasti iltani, jot ei mee mulla koko viikkoo ko. asian miettimiseen, eli hänhän sen paljasti tuon äitini mulle keräämän korusarjan nimen, muillekin tiedoks; Camee-koruja tarkotin, kiitti vielä julkisestikin siul jelpistäis/muististais :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 18:08

joitakin koruja on minullakin,mutta ei mitään sarjaa,en ole koru ihminen ollenkaan,käytän vain koruja vain juhlissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 18:19

En mitään sarjaa keräile,käytän koruja vain juhlissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 19:17

Kalevala koruista on parikin settiä, joihin kuuluu riipus ja korvakorut. Ne on tulleet kaikki lahjaksi ja ovat satunaiskäytössä., enimmäkseen juhlissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 19:43

Ei tää ole vastaus kysymykseen, mutta en malta olla kertomatta

Lukihäiriö iski oikein pahemman kerran ," Onko sinulla lempikuorsaajaa ... ?
olen jo parin tunnin ajan ihmetellyt tätä kysymystä mennen tullen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 19:51

Kalevalakoruja on tullut jonkin verran ostettua ja saatu lahjaksi. Tykkään niitä myös käyttää, joitakin enemmän ja joitakin vähemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 20:07

Kalevala sarjan koruja mistä tykkään. Mutta aika vähän tulee koruja käytettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 21:13

En käytä koruja kun vain juhlissa. Pidän aivan tietynlaisista koruista. Niitä ei ole montaa sattunut eteen, muutama vanhempi kalevalakoru.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 01:14

minä keräilen kulta levyjä,,mutta ei niitä voi pitää kuin 1 kerrallaan kaulaketjussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 09:30

Vain rihkamakoruja pidän ja niitäkin eritäin harvoin. En harrasta mitään hienoa ja kallista se on mielestäni tarpeeetonta keräilyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 22:30

Minulla ei ole yhden yhtäkään kalevala-korua eikä taida tullakaan. Käytän joskus kultakoruja, mutta hyvin maltillisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 14:06

Kalvalakorut ovat ihania ja jotenkin kietovia,jos käyttäisin koruja niin sitten niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 18:17

joo oli aikanaan komia kokoelma helapäitä, varastativat pojan penteleet enkä ole viitsinyt ruveta uudelleen keräämään ..