Miksi meillä ei ole tukka putkella?

Vaikka maa pyörii yli 1000 km/h nopeudella.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 23:07

Maanvetovoima pitää letin päässä. Ei tarvita enää suoveita eikä muita tököttejä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.02.2009 - 13:25

kas kun se meni jo - tukka nimittäin, ainakin minulta -

se on se suhteellisuus katsos, vaikka maa pyöris tuhatta ja sataa, niin kun ilmat ja sinäkin meette samaa kyytiä mukana, niin lähiympäristöön verrattuna pysyt niiden ilmojen kanssa ihan paikallaan (ja tukka roikkuuu silmillä).
Aikaisemin kyseltiin kitkan (ja vetovoiman) merkityksestä, tässä niitä juuri tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 14:03

Vähän sama juttu kuin mennä auton mukana, auton kuori vastaa ilmakehää ja maanvetovoimaa, pysymme kyydissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.02.2009 - 14:05

Kun ei ole kiire mihinkään, vaikka vauhti on hurjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 16:09

painovoima estää putkiintumisen:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 21:10

Sanonta on: juoksee kun tukka putkella, ei päämäärää.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 21:52

Jos se putki ois päässä niin sitten tukkaki vois olla putkella tai paremminkin putkessa. Kyllä maan vetovoima pitää sen, ettei putketu vaikka kiidämme hirmuista vauhtia, ei edes korvissa humise.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 22:25

Hiljaa hyvä tulee,,,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 14:50

Kaikilla ei tukkaa niin että siitä putkelle riittäisi.