Teen esitelmää Marilyn Monroesta,auttakaa mistä aloittaa ja mitä sisältää koko esitelmään.Esitelmän oltava n.5 sivuinen..pian!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2009 - 19:08

Pitkä on sinun esitelmäsi mitta. Voisit aloittaa silloin ihan Norma Jeane Mortensonin->Norma Jeane Bakerin sittemmin taiteilijanimekseen ottaneen Marilyn Monroen syntymästä. Esim. Wikipediassa on paljon tietoa Marilynistä.

Kerro hänen taustastaan ja monista miessuhteistaan. Sinulla on mukava aihe. Onnistut varmasti.

Lisätty: 27.02.2009 - 19:25

Minä aloittaisin siitä mistä Marilyn muistetaan. Herkkänä ja haavoittuvaisena laulamassa Happy birthday Mr. President.

Sitten rupeasin kelaamaan hänen syntymäänsä ja taustaansa. Hänen yhteiskunnallista asemaansa ja liusumistaan masentuneeksi päihteiden käyttäjäksi.....seksisymboliksi jne.

Lisätty: 27.02.2009 - 19:37

peda.net/veraja/kuopio/klasl...at02/laura
Tässä linkissä on jutun juurta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2009 - 19:05

Ura ja milloin kuoli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.02.2009 - 19:16

En ole tehnyt esitelmää 15v. joten tämä ei ole helppoa...auttakaa myös kuinka aloittaa esitelmä ja ylipäätänsä esitelmän esityksestä ynm...kiitos kaunis jos jaksatte auttaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 19:27

Aloittaa voi esim. : Jos teiltä kysytään, kuka oli Norma Baker, niin kuinka moni tietää, kuka hän oli? Hän oli Marilyn Monroe, suurin vaikuttaja omalla aikakaudellaan... jne... syntymästä kuolemaan, ja se kaikki siitä väliltä, tiivistäen, koska yhden ihmisen elämä ei mahdu viiteen sivuun (josta olet huolissasi), tai ainakin minä olisin Pietarin portil surullinen, jos koko elämäni mahtuisi viiteen A4:n kokosille sivuille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.02.2009 - 19:27

Mitä tarkoittaa.että häne oikea nimensä oli Norma Jeane mortenson, mutta hänet kastettiin norma Jeane Bakeriksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.02.2009 - 19:30

Kiitos jonin13...tuo jo auttaa alkuun...Hitsi,kun olen ummikko näissä esitelmissä, mutta ehkä minäkin sitten joskus autan jotain, kun saan kokemusta ja tästä selviän..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.02.2009 - 21:07

Kyseisestä henkilöstä on niin paljon materiaalia olemassa, että helposti sen esitelmän väsäät kasaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 00:47

Ihana aiheen olet saanut, ohjeita ja neuvojakin jo roppakaupalla, pieni lisäys, elokuvarooleja jos mainitset, älä unohda Sugar Kane roolihahmoa elokuvassa Piukat paikat , se oli mainio suoritus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 01:15

Soita alkuun Juicea: -Marilyn, Marilyn - milloin riisut jumpperin... taas meni sovinismiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 13:06

Hieno aihe! Marilyn on mun suosikki ja seksikkäin nainen ikinä! Piukat paikat löytyy meiltä elokuvana DVD:ltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 23:05

Marilyn eli Norma Jean Baker. Sitten kerrot lyhyesti milloin syntyi ja siirryt vaivihkaa elokuviin jättäen väliin pin-up-kauden. Marilynista riittää infoa vaikka miten paljon. Hänen avioliitoistaan ja urastaan lähinnä. Ei kannata spekuloida liikoja hänen kuolemallaan, mutta ota silti vähän selvää siitäkin. Mielestäni Marilynin paras leffa on Bussipysäkki, mutta se on makuasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 15:23

Syntymäaika, kuolema, ura... tietoa löytyy ihan varmasti netistä.

Lisätty: 02.03.2009 - 15:24

Materiaalia löytyy tosi paljon eli tehtävä ei ole vaikea.