Kun nostan automaatilta rahaa Austraaliassa 100€, niin paljonko sillä summalla saan aussin dollareita?

Paljonko siis on se nostopalkkio ja mistä summista se muodostuu. Onko se prosentti palkkio ja lisäksi kertapalkkio jokaisesta nostosta pankille. Kannattaako ottaa käteiseuroja ko.matkalle ja vaihtaa paikan päällä pankissa.
Kannattaisiko vaihtaa jo suomessa ausiin dollareiksi.

Lisätty: 27.02.2009 - 14:31

Matkasekit, en ymmärrä niistä mitään? Kannattaako ne ostaa suomesta vai paikanpäältä, kait pankeista? Minulla oli joskus matkasekkejä, se oli kait jo ennen sotia, että onko niitä vieläkin käytössä? Vaihdanko suomessa vai ausseissa paikan päällä, pankissa tililtäni vai käteistä?

Lisätty: 27.02.2009 - 14:55

Paikanpäällä, tarkoitatko suomessa vai ausseissa. Vaihdanko käteistä vai pankissa tililtäni?. Olenko jälkeenjäänyt vai aikaani edellä, kun en taida. Mikä on matkasekin arvo, kurssi, siellä kohdemaassa. Voiko matkasekillä osta isoimmista kupoista.

Avainsanat: rahanvaihto automaatilta rahan nosto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2009 - 16:24

Kun nostat ulkomailla käteistä automaatista Visalla valuutta on ko. maan valuuttaa, eli Australiassa automaatista saa dollareita. Käteisnoston kulut veloitetaan sitten laskulla ja ovat: euronostot 1 € + 2% noston määrästä, muu valuutta 2 € + 2,5% noston määrästä.

Lähteet:
www.visa.fi/fi/kysymyksia/vi...in_kaytto/

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2009 - 14:24

sen tiedän ,että voi olla jopa 10 osa nostetusta rahasta

Lisätty: 27.02.2009 - 14:25

esim, matkashekit on ok,vaihtaa paikan päällä

Lisätty: 27.02.2009 - 14:36

matkashekkejä saa suomesta pankista,jos joku esim varastaa niitä ,niin vakuutuskorvaa,ulkomailla passin kanssa pankkiin jakassa antaa paikkakunnan rahaa,jos jää käyttämättä voi käyttää seuraavallakin matkalla

Lisätty: 27.02.2009 - 14:38

lennu sinulla on nähtävästi varaa maksaa tyhjästä

Lisätty: 27.02.2009 - 15:33

käy greetta omassa pankissa ,niin siellä selitetään kaikki vaihtoehdot,,valitset niistä sitten sinulle sopivan tavan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 14:28

Olenko ihan väärässä, mutta jos nostan Visalla rahaa, niin siitä ei sen kummempia maksuja ole kuin Visan vuosimaksu. Se laskutetaan minulta kotimaassa laskulla.

Työnnän automaattiin korttini ja saan 100 eurosta 198,15 AUD.

Taidan olla liian huoleton reissaaja.

Lisätty: 27.02.2009 - 15:04

Arvatkaa kenen Visa-kortti lakkasi toimimasta Thaimaassa parin viikon kuluttua?
Tarkistin asian puolisoltani. Oikeassa olette.

Taas puhuin hölynpöyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 14:56

Rahaliikenteestä:
www.dundernews.com/yleistiet...kenne.html

Täällä pari sivustoa yleistä tietoa:
www.australia.com/index.aspx
www.dfat.gov.au/geo/australi...index.html

Forex:
AUD käteisenä ja matkasekkeinä. FOREX myy 20, 50, 100 ja 200 AUD:n arvoisia matkasekkejä. Matkasekit toimivat Australiassa käteisvaluutan tavoin.

Joka nostosta visalla tai muulla luottokortilla automaatista menee komissiota , Australiassakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 18:26

195 australian d

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2009 - 08:26

Matka shekit ostetaan suomesta lähimmästä pankista jossa asioit kotona,Ne voi vaihtaa Austraaliassa,rahaksi pankissa,tai ostaa suoraan shekeillä kaupoista siellä mainoksia meille käyvät myös shekit.