Nyt ollaan nostamassa eläke ikää samalle tasolle kuin se oli jokunen vuosi taaksepäin, onko oikein nykyisessä vauhdissa työssä?

Stokkan myyjä verrattuna vaikka telakan hitsariin,konttorityöntekijä verrattuna vaikka betoni raudoittajaan.

Lisätty: 27.02.2009 - 13:22

En niin osannut yhdyssanojen käyttöä , kait se kysymys on nyt tärkeämpi.

Lisätty: 27.02.2009 - 13:41

Työnmääritys raskaat tai kevyet työt olisi varmasti kysymystäni aseteltaessani olleet tärkeät joillekin vastaajilleni, mutta menköön näin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2009 - 14:46

Siis tämä on NIIN TÖRKEETÄ...tehkää nyt ihmeessä jotain ..siis ayliikkeet..en tajua millään , että miten tänä päivänä, kun firmat pistää jo nyt 56 v..pihalle paperitehtaista esim..miten niille pitäisi saada töitä, kun kaik työpaikatkin lopetetaan..siivoomaan 65 v..katujako???? haloo hallitus..miettikää nyt..sori taas meni yli , mut kun oon niin
v ihainen......!!! Tuol hallituksel...mur..kiroisin , mut kun kasvatus ei salli...

Kysyjän kommentti

KIROSANAT MULLAKIN LOPPUI KESKEN

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.02.2009 - 13:27

En kyllä tajunnut kysymystä. Voisitko selventää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 13:28

No ei todellakaan.Saavutettuja etuja ei saa menettää varsinkaan näin yksipuolisella ratkaisulla.Eiköhän 63 vuotias ole eläkkeensä ansainnut.Piitääkö ihminen nykyisellä työtahdilla ajaa loppuun ettei niistä ansaituista eläkepäivistä pysty nauttimaan.Ihmiset voivat pahoin jo nyt tässä oravanpyörässä.Kilpailua,sairaslomia ym. Kyllä sielta uutta sukupolvea on tulossa.

Lähteet:
Vale,emävale,tilasto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 13:30

olisiko hallituksen tavoitteena että nykyiset veronmaksajat uupuisivat työnsä ääreen,näin valtiolle ja vakuutusyhtiöille muodostuisi säästöjä että pystyisivät maksamaan nykyiset eläkkeet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 13:37

En ymmärrä kysymystä. Onko Stockan (Stokkan)myyjällä erilainen eläkeikä kuin hitsarilla? Aloitus on vähintään hirvittävän epäselvä, sorry vaan.
Onneksi Napsussa ei tuotakaan asiaa päätetä!!

Lisätty: 27.02.2009 - 14:23

En ole "vauhdissa työssä" vaan ihan sisätöissä olen. Toki vauhtia siinäkin riittää, onneksi ton kokemusta eli pystyy sopeutumaan.

Lisätty: 03.03.2009 - 08:55

Työelämän osa-alueiden tulee muuttua ja on väärin että valtio saa syyt niskoilleen kun työnantajat välittävät työntekijöistään aika kehnosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 14:07

Eläkeikää ei saa nostaa nykyisestään.Herääkin kysymys, tuleeko valtiolle halvemmaksi se että ihmiset ovat sairaseläkkeellä kuin ns.tavallisella eläkkellä. Sairaseläkkeelle pääsyn perusteita kiristetään koko ajan.Onkohan siis tavoittena yli 55-75vuotiaiden kuolleisuuden lisääminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 18:24

minusta se pitäis olla vapaaehtoista.. se tekee kuka kokee jaksavansa, ettei käy niin, että rollattorimummu hoitaa toista rollaattorimummua:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 18:37

Jos eläkeikää ei olisi nostettu, hoivatyöpaikkoja olisi enemmän, koska yksityisiä hoitokoteja tulisi lisää. Oli väärin nostaa eläkeikä 65 vuoteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 21:39

Ei ole järjen häivää. Vouhaavat turhaan työvoimapulasta. Lama kyllä vie niin paljon työpaikkoja ettei mikään nousu enää korvaa. Pitäisi myös katsoa Suomeen tulijoita jotteivat he vie eläkeläisten etuja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 23:16

Myyjän työ on tietysti kevyempää,kun hitsaus työ telakalla.Moniko sairaankuljettaja,palomies,hitsari sairaanhoitaja,mielisairaanhoitaja,laitosapulainen on enää edes elossa,kun eläkeikä koittaa,kun nyt jo tekevät työtään yli oman sietokykynsä.Eduskunta talo on täynnä tolloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 23:24

Mielestäni eläkeikää ei pidä nostaa. Nykyisinkin työtahti on liian kova niille, joilla vielä töitä on. Vai mitä sanotte sellaisista työpäivistä, jotka alkavat klo 8.00 ja päättyvät klo 20.00?

Sitä paitsi suurin osa minun läheisistäni on kuollut jo 60-vuotiaina kuka mihinkin sairauteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 23:56

No metelihän siitä nousi niinkuin arvata saattoikin, katsotaan nyt sitten mihin loppujen lopuksi päädytään -politiikka on politiikka ja siinä jatkuvuus näyttää olevan täysin tuntematon käsite -