Onko kellään leipäkonetta?

Sain tyttäreltä leipäkoneen aikoja sitten,tänään vasta testasin leipää.
Onko kellään leipomis-ohjeita????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.02.2009 - 17:35

Kyl on ollu jo parikymment vuotta leipäkone, ja vot mien makosii leipii sil sai, nyt tuol jossain komeros pölyttyy, kun jossain vaiheessa ne leivänteko-ohjeet/mitat juuri tuohon koneeseen hävisivät...murinaa... kannattaa käyttää ja halvemmaks tulee, oli niin mukavata kun laitto ajastimella vielä aamuks tuoreen leivän tulemaan ja sitten sinne unten sekaan just ennen heräämistä leijui tuoreen leivän tuoksu... joskus myös tein sillä koneella pelkän pikkutaikinan (pulla/leipä/sämpylä) ja sit heitin uuniin nuot... joten näin ollen miul ei nyt sitten mittee varsinaisii ohjeit oo antaa, muuta kuin, että pidä se koneen mukana tullut ohjekirjanen visussa tallessa, ja mistähän sitten mie saan niitä ohjeit, toivotaan et teiltä, jotta uskaltais taas alottaa tuon koneen kans leivänteon. Kyl se leipä on niin kallista, kun kauppois kattelee kilohintoi, jot huh, huh... ja onnee leipomispuuhiin siul

Kysyjän kommentti

Kaivoitko leipäkoneen esiin??

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.02.2009 - 17:22

Kyllä vaan .Ja paljon olen sitä käyttänyt.Mahdottoman hyviä leipiä.Nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 18:38

Leipäkoneta ei ole vaikka mieli on tehnyt hankkia monestikkin. Olen aina ajatellut että se jää jonnekkin komeronperälle, kun uutuudenviehätys on mennyt niinkuin monet muutkin vempaime.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.02.2009 - 18:53

Ei ole rahaa sellaisiin. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 19:23

Luultavasti joka toisessa keittiössä, joka oli olemassa jo 80-luvun loppupuolella, löytyy jostain komeron nurkasta vahvasti pölyttynyt leipäkone (se joka jo aamu viideltä kolinallaan herätti naapuritkin).

Silloin nimittäin oli valtava leipäkone buumi ja sellaisen sai varmasti lahjaksi jos meni naimisiin, täytti tasavuosia tms. ja jos ei saanut sitten piti mennä ihan itse ostamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 20:43

En omista leipäkonetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 21:14

kyllä löytyy.. ja hyvää leipäää tuleekin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 21:45

Olen ajatellut kauan ostaa ja en vain ole sattunut kohdalle , mutta kaikki tuntuu kehuvan, niin varmaan mentävä kauppaan katselee,
Onko niissä eroja??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 22:07

En ole vielä nähnyt tarpeelliseksi. Pienennä mittasuhteet vaikka sämpylätaikinaohjeesta, niin saat uutta leipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 06:54

en ole hommannut ,,täytyy panna harkintaan,,,,,saako sillä tehtyä ruisleipää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 08:10

En ole hankkinut,koska sitä lämmintä leipää tulisi syötyä aivan liikaa ja siitä taas ei vyötärö tykkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 08:25

Turha laite,käytimme sitä noin vuoden senjälkeen hyllyn täytteenä,parempaa leipää sai leipomalla käsin.Niihin kyllästy aika pian,siis kone leipiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 09:47

Ei vielä itellä mutta harkinnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 11:38

on minulla.. nykyään jostain syytä vähemmän tulee käytettyä:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 13:38

Ei ole eikä tule. Leipomoita on ihan riittävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 23:35

Työkaverilla oli koska hänen miehensä oli allerginen kaupan leivälle.
Tekivät ajastimella ja olivat tyytyväisiä. Minulle täysin turha värkki.