mitä käsityötä teet tai nikkaroit, työstät käsilläsi tai koneella.?

itse teen siskontytölle pitkää kaulaliina kutoen ja tuntuu kuin ei tulis valmista lainkaan...huh..voi ollakin että on väärä kategoria, mutta älkää tuon antako häiritä..

Lisätty: 02.03.2009 - 22:11

hauskaa lukea, että napsulaiset ovat noin ahkeria ja taitavia...

Avainsanat: käsityö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.02.2009 - 14:35

Ostin sellaista kirjavaa lankaa ja neulon siitä sukkia,kun olen oppinut kantapään teko salaisuuden anoppini avustuksella.Viime talvena neuloin putkeen 11paria sukkia ystävilleni jaettavaksi,nyt on vasta kolmannet menossa,on into näköjään laantunut.

Kysyjän kommentti

oli taas vaikeata valita, mutta kisuäippä, siks kun nyt just teen itsekkin sukkia ja saapi nähdä millaisen kantapään saan aikaiseksi, kun sukan kutomisesta jo kymmeniävuosia, no ehkäpä palautuu mieleen..tässä oli vaikea valita parasta koska kaikki ovat ahkeria käsityöläisiä kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.02.2009 - 11:56

teen polttopuita saunaan ja kattilaan,Tein tämän tietokone pöytän,pitää vielä vähän viimmeistellä tätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 12:01

4-vuotta sitten tein 2-istuttavan puutarhakeinun. Kirjastosta hain avuksi kirjan jossa ohjeet. Muuttokuormaan en sitä laittanut annoin naapurille. 2-vuotta sitten tein 2-istuttavan puutarhakeinun uuteen paikkaan. Sen tein vanhasta muistista ja tuli ilman mitään piirustuksia toimiva keinu. Sekin on jäänyt edelliseen paikkaan, ja nyt on terassi niin pieni, ettei mahdu edes 1-istuttava muiden kalusteiden lisäksi. Kutominen puikoilla ja kangaspuilla oli myös yhteenaikaan harrastus, ompelukoneellakaan ei ole ollut käyttöä aikoihin. Ja pari tietokonepöytää kakkosnelosista, kestää kaikkien vempaimien painon hyvin.
" Mää teen mitä mää taharon ja muut teköö mitä ne osaa" sopii myös tähänkin kohtaan ;)
kuin myös: " Aina mää oon hyvin ittiäni kehunu, ja aina oon hyvin kehutuksi tullu".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 12:03

Ennen olin kova käsityöihminen, mutta olkapäävamman jälkeen on pitänyt lopettaa ja keskittyä lukemiseen yms. harrastuksiin. Keväisin uudistan vanhoja linnunpönttöjä maalaamalla, koristelemalla ym. yllättävilläkin konsteilla..ikkunoihin pitsiverhot, kivoja tekstejä ja sillai. Uskokaa pois täällä linnut kilpailee näistä pesäpöntöistä. Kaikissa asutaan ja naapureilta saa mukavaa palautetta.

Lisätty: 26.02.2009 - 12:42

Mulla on sama kivien ja kasvien siirtelyvimma kuin Maaritillakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 12:04

Minä maalailen seiniä tai tai paneleita kotona sekä kunnostan huonekaluja tuttavilleni, käsityöt on minusta pitkäveteistä touhua.Kesäisin kuljetan kiviä pihallani paikasta toiseen samoin kun kasveja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 12:14

Ompelen kausiluontoisesti vaatteita itselle ja muille sekä piperrän eri teemoista kertovia leikekirjoja. Neuloa tai virkata en osaa, kun tulee aina liian tiukkaa silmukkaa ja lopulta on ihan tuskanhiki ottassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.02.2009 - 12:56

Ompelukoneella vetelisin saumaa, mutta kone ollut rikki jo monta vuotta, joten.......
Muutkin käsityöt jääneet, kun netti vie niin paljon aikaa. Taitaa olla pääasiassa laiskuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 13:51

Mulla on lähes aina ,kun katson telkkaria,kudin tai virkkaustyö.Kudon sukkia,paitoja,tumppuja yms ja virkaten ponchoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 14:26

voisinpa sanoa, että teen käsityötä joka arkipäivä työssäni. eli olen kampaaja ja joudun käyttämään käsiä loihtiakseni asiakkaille uusia hius tyylejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 18:58

Sukkia oon minäkin kutonut, mutta eivät oikein mene kaupaksi enää, siis ei ole halukkaita ottajia. Virkkailen virkkuukoukulla pieniä lappusia joista aion tehdä peitteen joululahjaksi yhdelle tyttärenpojalle ja tavoitteena on virkata niitä kolme joulupaketteihin. Saa nähdä saanko yhtä enenpää valmiiksi. Ompelukone on yksi mieliharrastusvälineistani. Ompelen vaatteet itsele ja lapsille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.02.2009 - 19:01

maalaan tauluja, askartelen pahvista, piirrän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 20:24

Neulon sisarelleni jotain ja teen muttenkin kaikenlaisia käytännöllisiä puutöitä yms...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 21:05

Minä virkkaan huovutuslangasta ruusuja, jotka ymppään kransseihin ja sommitelmiin. Lisäksi maalaan kaikki työkalupakit sun muut kulahtaneet pinnat akryyliväreillä ihanan kirjaviksi.

Teen pienokaisten piirustuksista tauluja. Ja paperimassasta naamareita. Yritän tehdä kaikkea kaunista ja ideoita on kovasti. Kaikkea en ehdi toteuttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 22:12

No teen melkein mitä vaan käsillä saa tehdä, niin puusta kuin muistakin aineista. Kodin remontit on yksi sellainen. Minä olen aikanaan optellu kaikkea tekemistä nyt sitten vanhempana on siitä hyötyä, kun vain terveys antaisi myöten .
Anut on joka ei luista on taulujen maalaus .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 23:40

Tykkään monista asioista. Jos minulla olisi verstas, osaan tehdä puutöitä. Osaan myös hitsata ja taivutella metallista erilaisia juttuja. Osaan virkata pitsiä, neuloa ainakin ohjeen mukaan mitä tahansa. Ommella ja askarrella. Leikkiä taiteilijaa välillä. Tavan rakentaminen menee myös kantavia rakenteita myöten. Ja tottakai myös nahkatyöt, lähinnä varusteiden korjausta. Ilmaisemista rajoittaa ajan puute, aika menee töissä ja opiskellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 08:37

TV:tä katsellessani neulon sukkia, silloin ei aika mene täysin hukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 23:57

Neuloin ja virkkasin aikani nuortenyhdistyksen myyjäisiin, mutta se on vain kerran vuodessa.
Mieluisin käsityöharrastukseni on mattojen kutominen. Harmi vain, ettei ole kovin paljon ollut aikaa nykyisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.03.2009 - 11:47

minä kudon sukkia lapsenlasellemme. nyt kudoin viimeksi lapaset 2 tyttärelleni. kaula liinoja myös kudon. patalappuja virkkaan. olen tehnyt sukkia ja patalappuja myös myyjäisiin. äidilleni olen kutonut. ja kaikille 4 lapselleni. vaikka 2 jo pois kotoa lähtenyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 21:18

yleensä teen omatekoisia tuoleja ja aseita esim puhallusputkia,jousipyssyjä ja on niitä metalli miekkojakin tehty :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 16:59

Sain juuri valmiiksi yöpaidan mitä olen tehnyt ja teen myös isoäidin nelöitö.