Kun pankkikortti häviää, mihin sen löytäjä yleensä vie? Pankkikorttini hävisi lähikauppakeskuksen (n. 1 km) ja kodin välille?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.02.2009 - 11:34

toivottavasti palauttaisi pankkiin tai kauppaan, vai onko jotain muita liikkeitä siinä matkasi varrella joista voisit käydä kysymään, mutta soita nyt äkkiä pankkiin että on hävinyt kortti ja kysypä kaupastakin viellä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.02.2009 - 11:33

löytäjä vie sen yleensä sellaiseen kauppaan ,missä sitä voi käyttää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 11:33

Pitää omanaan ja yrittää nostaa rahaa automaatilta, kyllä sinä varmaan ilmoitit pankkikorttisi hävinneen , kyseiseen numeroon jonka sait tunnusluvun mukana.

Lisätty: 26.02.2009 - 11:35

joopa joo voi sillä samaa sukupuolta oleva ostaa alle 50 € ostoksia, henkkarit tarkastetaan vasta sen yli menevistä ostoksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 11:37

Löysin kerran kauppakeskuksen kärryistä koko lomsan oli naisen,siinä oli puhelin numero soitin siihen , omistaja oli varsin tyytyväinen kunsai takaisin lompuukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.02.2009 - 11:40

Rahaa sillä ei ainakaan voi nostaa, ellei ollut tunnusluku kortissa kiinni. Mutta jos se on kortti, jossa on maksuominaisuus, niin voi sillä ostaa kaupasta tavaraa.
Olen kerran löytänyt pankkikortin, ja vein sen pankiin. Ehkä toiset menettelee samalla tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 11:54

Kannattaa heti "kuolettaa" kortti varmuuden vuoksi, ettei tili tyhjene. Saahan sillä maksettua ilman henkilöllisyystodistusta alle 50 € ostoksia.
Uuden kortin saat kyllä pankista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 14:31

Kannattaa ehdottomasti kuolettaa välittömästi,voihan sillä pienempiä ostoksia tehdä..
Minä kerran löysin pankkikortin ja vein sen pankkiin,sain kortin palauteksesta pienen korvauksen....

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 26.02.2009 - 14:49

Jos kauppakeskuksessa on jokin infopiste niin luultavammin korttisi löytyy sieltä, jollei sitä ole jo viety poliisilaitokselle. Toivottavasti olet kuitenkin kuollettanut korttisi, ei niitä rehellisiä ihmisiä aina löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 19:36

Löysin kerran kesällä paikkakuntani pankin edestä tieltä pankkikortin, vein sen pankkiin. En saanut löytöpalkkiota.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 19:49

no mie löytäjänä veisin sen siihen pankkiin minkä kortti se on ja jos ei sinne niin sit poliisille. ja tosiaankin otappa känny käteen ja kuoleta se kortti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 19:49

Jos rehellinen ihminen kyseessä, niin luulisin että veisi sen pankkiin, tai kaikista lähinnä olevaan myymälään... ite oon löytänyt valtsun parkkikselta sieltä täältä erilaisia kortteja, ilm. samasta lompsasta, ja yhdessä (olikohan joku työkkärin kortti) löysin nimen, jota sitten tiedusteleen, jotta löytyykö tämän nimiseltä henkilöltä kännynumeroo, niit tai olla kaksi, ekaan soitin, joka oli väärä, mut vanha patu siel kuitenkin asian esitettyäni (ootteko käynyt tänään Helsingissä kun löyty, jne.) halus jutella tovin jos toisenkin kaiken maailman asioist ja rehellisyydest, yms. toisella kerralla soittaessain tärppäs, ja hää tuli sit meitin parkkikselt hakee korttejaan (100km päästä), ja sano nolona et kun hänel ei oo kun kymppi antaa löytyöpalkkioo, niin käykös se, johon mie jot kyllä se vaan passaa..... oli tyytyväinen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 22:16

Se on yksi joka on varmasti hankala juttu. Itseltäni vei pankki automaatti korttini ,vaikka oli laittanut oikean koodin ja en ollut tehnyt sitä kuin kerran, mutta automaatti nielaisi sen. Seuraavana aamuna mentiin pankkiin,jotta saisimme kortin takaisin, mutta eipäs onnistunutkaan, vaikka olen vielä kyseisen pankin asiakas, vaan leikattiin kahtia ja sillä siisti, sanoivat turvallisuusjutuksi eikä voineet antaa, vaikka oli kaikki mahdolliset documentit näyttää heille että kortti on minun. Sellaista voi käydä täällä etelässä, ilman varoitusta. Ajan kanssa oppii odottamaan kaiken laisia vaikeuksia joita tulee vastaan reissussa ollessa !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 23:56

Joskus pankki maksoi kortin löytäjälle 1 tai 2 euroa löytöpakkiota. Tuskin enää maksaa. Lompakon voi löytää poliisilaitoksen kautta. olen hävittänyt lompakon 2 kertaa, toisella kerralla oli pudonnut lentokoneeseen, jolloin sain sen takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 23:57

Kyllä se pankkikortti yleensä kannattaa palauttaa pankkiin.