mitä mieltä olet eläkeiästä, mikä ois hyvä, vai oisko niin ,että kun olet tehnyt työtä esim. 40v, voit jäädä eläkkeelle ?

minusta riitäis 40v...työelämässä ja eläkkeelle, oli ikä mikä tahansa tai 63v..ehtii sitten nauttiakkin eläkkeestään..

Avainsanat: eläke ikä työ

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.02.2009 - 09:05

Aika keljulle tuntuu jos nyt nostetaan sitä eläkeikää...tulevaisuudessa jos vielä korotetaan niin miehän en piäse ikinä eläkkeelle...ja jos sit joskus piäsöö niin hautaan suoraan. Noh, siel´hän se on hyvä pötköttöö muan povessa ja leppäillä työn raskaan ruatajan.

Lisätty: 26.02.2009 - 11:30

63 v on hyvä ikä jäädä huilaamaan ja antaa tilaisuus nuoremmille. Meitä yritetään taas huijata maksamaan lamaa tai jotain. Jokainenhan voi omalta kohdaltaan ratkaista tekeekö vielä eläkkeellä ollessaan vähän töitä. Suotakoon se heille.

Kysyjän kommentti

ihan just noin samaa mieltä! kiitos vastanneille mielipiteistänne!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.02.2009 - 09:26

Riippuu alasta millä työskeneelee, ei sitä voi yksiviivaisesti sanoa. Jos pitkälle opiskellut henkilö on työelämässä 40 vuotta, ikä on jo aika korkea eläkkeelle päästessä. Jo perusopintojen suorittaminen saattaa viedä 30:een ikävuoteen ja siihen 40 v päälle työelämää, silloin on jo 70 vee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 09:36

Kyllä nejäkymmentä vuotta työhistoriaa pitä riittää eläkkeelle pääsyyn,ketkä sitten haluaa tehdä työtään vaikka hamaan hautaan asti ,niin siintä vaan kerran jaksaavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 10:06

Musta kyllä tuntuu etten enää mene töihin milloinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 10:16

Kyllä pitäisi saada jäädä eläkkeelle kun on noinkin paljon 40 vuotta työtä tehnyt, mutta se ei ole niin varmaa minä olen kohta tehnyt työtä 41 vuotta ja lisää vaan pitää tehdä, ei pääse eläkkeelle, täytyy olla joku sairaus joka estää työnteon.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 10:55

Laman käytetään hyväksi ja sen varjolla halutaan nostaa eläkeikää, aika ovelaa. Mielestäni työt kuuluvat nuorille ja keskiikäisille. Monasti yli 63v ovat työelämässä kehityksen jarruna ja ilonpilaajina. Eläkkeen tai kansalaispalkan
tulisi saada jokainen täytettyään 60v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.02.2009 - 11:16

Kaikki eläkkeelle, jotka eivät töitä saa ikärasismin takia. Mulle on käynyt niin, mutta eläkeikää tässä vaan odottelen joutilaana.
Ei ole hyvä ratkaisu nuo palveluvuodet, niin kuin ahmat12 sanoi. Jos on opiskellut pitkään, niin johan sitä on ikäloppu eläkkeelle päästessään.
60 vuotias on sopiva jäämään eläkkeelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 11:18

Eläkkeelle jääminen on nykyään yksilöllinen kysymys,koska työssä voi olla 68-vuotiaaksi asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 11:48

50 vuotta ikää riittäisi,esim osaeläkkeeseen,,siittä voisi sitten kartuttaa eläkettä siihen asti kunnes kuolee

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 26.02.2009 - 16:25

Riippuu aika lailla alasta, ehkä yli 65-vuotias ei välttämättä jaksa alalla joka on fyysisesti rankka. Kyllä eläkeikäraja on mielestäni ihan kohdillaan, itselläni tosin 44 vuotta siihen matkaa joten eläkepäiviä odotellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 19:21

40 työvuotta riittäs. Sen aika harva saavuttaa kuitenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 19:25

Eläkeikää ei ainakaan tarvitsisi nostaa. Tällä menolla en minäkään pääse koskaan eläkkeelle tai sitten sitä on niin vanha ja raihnainen, että joutaa suoraan vanhainkotiin tekareita kolistelemaan. Aika nurinkurista tuokin, että eläkeikää oltaisiin nostamassa tämän laman takia. Toisaalla hyväkuntoiset nuoret ihmiset venyvät työttömyyskortistossa, kun töitä ei saa mistään. Onko se sitten halvempaa maksella niitä työttömyysrahoja, kuin eläkkeitä, tiedäppä häntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 20:48

Kaikkien /suurimman osan ansiotyötä tehneistä ihmisistä pitäisi mielestäni päästä eläkkeelle (rahallisesti myös hyvälle) n. 50-55 -vuotiaana, jotta ehtisi sitten ennen sitä Pietarin tapaamista nauttimaan siitä vapaana olostaankin. Eihän se nyt jumankekka voi mennä niin, et enstee sää harjottelet puhuun, käveleen, laskemaan, koulut, työputkeen heti kun kynnelle kykenee ja sit suoraan sielt monen työvuoden jälkeen suoraan sinne toiselle portille....? Mis oli se elämä, jota piti ehtii elään?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 22:32

Eläke ikä ei ole koskaan liian alhainen, mutta siinä on se että mistä saadaan rahat kaikkeen. Olen itse joutunut tapaturman takia olemaan eläkkeellä jo 20 vuotta, mutta en ole yhtään siitä iloinen ollut, sillä kyllä särky on varsin huono kaveri ja monta yötä on valvottanut. Eikä nyt ole tuo eläke mikään suurikaan, joten helppoa se ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 00:03

Jahans. Minä en sitten tosiaan pääse ikinä eläkkeelle. Sen verran monta vuotta olin kotona lasten ollessa pieniä ja myöhemmin etsin töitä väsymykseen asti. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 02:40

Itse pääsisin sit kai vasta joskus 67-vuotiaana eläkkeelle, jos se 40v. pitäis työtä tehdä, kiva! 60v. ois musta aika sopiva eläkeikä. Osa-aikaeläkkeelle vois päästä jo 55-vuotiaana.