Onko tietoa,mikä on plasma TV?

En tosiaankaan tiedä,kertokaa se minulle.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 22:29

Plasmatelevisiot voivat näyttää nopeaa liikettä ilman yksityiskohtien sumentumista.
Plasmatekniikkaa käytettäessä tarvitaan vain yksi impulssi kuvapistettä kohden kuvaa tuotettaessa, joten vasteaika on lähes olematon.
Plasmassa on usein lcd:tä parempi väritoisto, eikä kuva vääristy, vaikka ruutua katsoisi aivan sivusta. Plasmoissa myös kontrasti on suurempi, ja värit pystytään näyttämään luonnollisempina.
LCD- ja plasmatekniikka eroavat toisistaan jonkin verran, ja suurin ero on television koossa. Suurimmat LCD-televisiot on 32-tuumaisia, ja sitä isommat taulutelevisiot ovat plasmatelevisioita. Plasmatelevisio on hyvä valinta, kun tila on iso ja televisiota katsellaan vinosta katselukulmasta.

www.plasma-lcd-fakta.fi/myths/
www.avaalehti.fi/16102008/kotijaa.html

Kysyjän kommentti

paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 22:21

No se on se toinen tekniikka tehdä litteitä tv vastaanottimia (se toinen on lcd = nestekide)
alla wikistä lainattu selitys plasmalle:
_______

Plasmapaneelinäyttö on litteän näytön mahdollistava tekniikka. Plasmapaneelinäyttöjä käytetään tyypillisesti suurissa (yli 32-tuumaisissa) televisioissa. Sadattuhannet pienet solut sijaitsevat kahden lasilevyn välissä. Nämä solut sisältävät sekoituksen jalokaasuja (neonia ja ksenonia). Solun läpi kulkeva sähkövirta ionisoi kaasun muuttaen sen plasmaksi. Plasma säteilee ultraviolettivaloa, joka puolestaan saa fluoresoivan materaalin tuottamaan näkyvää valoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 22:57

Plasmatelkkari on todellinen sähkösyöppö, johtuen osin yllä mainituista syistä.
Moni yllättyy kun sähkölasku tuplaantuu vuoden aikana. Suuren näytön ylläpito vaatii luonnollisesti suuren sähkön...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 23:23

Taisit jo saada ihan tyydyttävän vastauksen, kysymykseesi. Sen tietysti voisi lisätä, että EU:n direktiivinikkarit ovat (uutisten mukaan) väsäämässä valmistus/myynti kieltoa plasmatelkkareille ja syynä on suuri energian kulutus käytössä sekä valmistusprosessin moninkertaiset ympäristöhaitat vaihtoehtoihin verrattuna. Koska tai josko koskaan tällainen direktiivi astuu voimaan on taas politiikkaa joten sitä on turha ruveta ennustelemaan.