Mitäs mieltä napsulaiset ovat maan myymisestä ulkomaalaisille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 20:22

Lähes kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä, ettei maata saa myydä ulkomaalaisille.
Siitä huolimatta kauppa käy ja raha vaihtaa omistajaa, näin etenkin Saimaan rannoilla.
Eli, mitä opimme ?
Ainakin sen, että rahalla saa mielet muuttumaan.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 20:24

Oikein hyvä juttu. Suomalaiset ovat voineet ostaa monista maista ympäri maapalloa itsellensä maata, taloja ja jopa karjatiloja sekä liiketontteja. Merenrantaa ja metsiäkin.

Lisätty: 25.02.2009 - 20:47

Miksi pitää pitää omat mielipiteet omana tietona täällä napsussa, ihmettelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 20:24

Mikäs siinä ken myy niin myy, joku venäläinen sanoi aikoinaan että kun suomalaiset eivät tarjoa kunnon hintaa, he tarjoavat enemmän, silti myyjällä on päätäntävalta. Kyllähän suomalaisetkin ostavat maata ulkomailta, minkä takia ulkolaiset eivät täältä saisi ostaa en käsitä.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 20:29

Jos he saa meiltä, miksei me heiltä?
(Koskee siis itänaapuria).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 20:34

Helppo sanoa hyvä juttu ja mikä siinä, mutta kuinka moni teistä viettää kesää venäläisten keskellä? Ei varmaan kukaan joten pitäkää ne liian kehuvat mielipiteet omana tietonanne, kiitos.
Nimimerkki; 3 ulkolaista porukkaa kesänaapurina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 21:06

Rahanahneet ihmiset myisivät äitinsäkin, jos ei maata olisi. Ja venäläiset kun maksaa, niin mitä me sille mahetaan, jos ei lakeja muuteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 21:18

En hirveästi pidä siitä maan myymisestä ulkomaalaisille, mutta eipähän siinä meikäläisillä ole mitään sanomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 21:42

Kyllä niitä palasia voi myydä sieltä täältä Suomenniemeä. Ei me siinä matamme menetetä. Rikastuttaa kulttuuriamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 22:50

Se on perseestä, mutta kuten tunnettua rahahan ei haise (pecunia non odorant)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 23:32

sieltä ostetaan mistä halvemmalla saadaan:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 08:36

Tuossa eilen tuli telkkarista ,jännä juttu,olivat ostaneet niitä maita liian tärkeistä paikoista.siinä varmaan joku suunnitellma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 09:29

Eilen näin TV:stä pätkän maakaupoista Saarijärvellä. Herätti aika paljon kysymyksiä. Liittyy johonkin salaiseen suunnitelmaan, ei venäläiset osta maata Suomen maaseudulta ja läheltä armeijan asemia ihan turhan takia. Ja se kaikki vartiointi siinä "peltilaatikon" ympärillä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 21:24

Se Saarijärven kauppa peruuntui kuntalaisten vastustukseen. Mutta luulen, että kunhan aikaa kuluu niin velkaisessa kunnassa suostutaan myyntiin. Ainakin kunnanisät olivat niin toivorikkaita aiemmassa televisio-ohjelmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 00:21

Suomen eduskunta muutti maanomistuksellista lakia 80-luvulla siten, että maata saa omistaa myös ulkomaalainen yksityishenkilö tai oy, jonka enemmistö ei ole suomalaisia. Näin se ahneus nyt kostautuu.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei saisi myydä ulkomaalaisille. Mitenkään en voi estää niitä, joilla euron kuvat silmissä vilisee vaikka onhan tunnettu tosiasia, ettei raha sellaisella kauaa viihdy, joka myy maansa.