Miksi NASA lähettää lisää rojua avaruuteen?nytkin epäonnistui, ja entiset satelliitit törmäsi toisiinsa.Luoja vain yksin tietää.

Avainsanat: avaruus satelliitit.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 14:18

Ei se NASA (lyhenne sanoista National Aeronautics and Space Administration, Yhdysvaltain ilmailu- ja avaruushallinto), yksin taivaallisia ruuhkia aiheuta, alla tiedot viime vuodelta:

Satelliitteja kiertoradalla (2008)

Venäjä 1418
Yhdysvallat 1047
Ranska 46
Australia 11
Japani 113
Kiina 53
Yhdistynyt kuningaskunta 26
Intia 37
Israel 9
Iran (mikrosatelliitti) 1

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2009 - 13:59

Aika paljon maanpäälisistä toiminnoista (ihan rauhanomaisista siivilihommistakin) on nykyään riipuvaisia satelliittipalveluista, eli kyllä niitä sinne avaruuteen tullaan lähettämään entistä tiuhempaan tahtiin ja NASA on vain yksi toimija sillä sektorilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 14:20

Sääpalvelu ei toimisi ilman satelliittia. Eli on hyödyllisiäkin vempaimia avaruudessa. Mutta eihän NASA kaikkea lähetä suinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.02.2009 - 14:38

Täytyy sitä avaruudesta käsinkin tietää, mitä maapallolla tapahtuu. Mistä sitä muuten tietää, mitä varustuksia täällä kehitellään missäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 15:25

Täällä maalla ollaan tietoisia, että EU valvoo direktiivejään myöskin ilmasta käsin. Minullakin on huono omatunto, jos on punainen maitopurkki pöydällä. :) vai miten se oli?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 18:33

NASA :n ja muiden alan toimijoiden mielenkiinnon kohteena on monia asioita :

Yksi ehdottomasti tärkeimmistä on kaikkien tuntema GPS -palvelu, joka tarvitsee useita satelliitteja pystyäkseen toimimaan sillä tarkkuudella kuin se nykyään toimii.
Venäjällä on, ainakin koekäytössä, vastaavanlainen kuten yhteiseurooppalaisella yritykselläkin.
Säätila, sateet ja tuulet, tarvitsevat omansa
ja tottakai, isoveli valvoo, taivaaltakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 19:31

Kysyjä on oikeassa, Luoja yksin tietää, eikä sekään kerro.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 08:02

Minkätähden aina luullaan jotain muuta,mutta totuus on ,että itänaapurilla paljon enemmän törkyä tuolla ylhäällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.02.2009 - 15:47

Nyt ei ollut kysymys kenellä eniten rojua avaruudessa, vaan siitä miksi ne tuhoutuu lentokoneet mukaanlukien. On ollut niin paljon viimeisen kahden vuoden aikana koneitten
tippumisia, laskutelinevikoja, siivet kääntyneet väärään suuntaan koneen noustessa yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 26.02.2009 - 16:39

Niimpä, kohta ne tullee rytinällä meidän ihmisten niskaan. no ei. Esimerkiksi ilman satelliittia maailman kehitys ei olisi tässä vaiheessa ym. eli kait niistä nyt hyötyäkin on..