Milloin tänä vuonna on äitienpäivä? Onko se aina joku sama päivä vuodessa? Vietetäänkö sitä kaikkialla maailmassa samana päivänä?

Avainsanat: juhlapäivät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.05.2008 - 19:15

Äitienpäivä on tullut Suomeen Yhdysvalloista. Sitä vietetään mm. seuraavissa maissa:

Päivämäärä Maa
helmikuun toinen sunnuntai Norja
8. maaliskuuta Albania, Bulgaria
neljäs sunnuntai paastonaikaa (Mothering Sunday) Irlanti, Yhdistynyt kuningaskunta
21. maaliskuuta (kevätpäiväntasaus) Egypti, Libanon, Syyria, Jordania
toukokuun ensimmäinen sunnuntai Unkari, Liettua, Portugali, Etelä-Afrikka, Espanja
8. toukokuuta Etelä-Korea (Parents' Day)
10. toukokuuta yleisesti vietetty Etelä-Amerikka, Bahrain, Intia, Malesia, Meksiko, Oman, Pakistan, Qatar, Saudi-Arabia, Arabiemiirikuntien liitto
toukokuun toinen sunnuntai Australia, Itävalta, Belgia, Brasilia, Kanada, Kiina, Tanska, Viro, Suomi, Saksa, Hongkong, Italia, Japani, Latvia, Malta, Alankomaat, Uusi-Seelanti, Peru, Singapore, Slovakia, Sveitsi, Taiwan, Turkki, Yhdysvallat, Kuuba
26. toukokuuta Puola
27. toukokuuta Bolivia
toukokuun viimeinen sunnuntai Ruotsi, Dominikaaninen tasavalta
kesäkuun ensimmäinen sunnuntai tai toukokuun viimeinen sunnuntai Ranska
12. elokuuta Thaimaa (Kuningatar Sirikit Kitiyakara syntymäpäivä)
15. elokuuta Antwerpen (Belgia), Costa Rica
lokakuun toinen tai kolmas sunnuntai Argentiina
28. marraskuuta Venäjä
8. joulukuuta Panama
22. joulukuuta Indonesia

Lähteet:
wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.05.2008 - 16:31

Äitienpäivää vietetään toukokuun toisena sunnuntaina. Ainakin Englannissa se on samana päivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2008 - 16:06

Niin, sunnuntaina 11. toukokuuta. :)