oletko joutunut tai nähnyt ..ns..kesyn apinan väkivaltaista käytöstä sen kerjätessä ruokaa

mielestäni kaikki ns. kesy apinat erimaissa vaarallisia lapsille

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2009 - 14:07

Kesyt apinat voivat olla tosi villejä ja vihaisia. Gibraltarilla kävivät yhden mummukan laukkuun kiinni ja meinasivat väkisten viedä.... sen kassin siis. Thaimaassa kaksi apinaa yritti meidän kimppuun, kun etsivät makupaloja, eivät ehtineet onneksi puraista. Keniassa rannalla välillä metsästä tuli kokonainen lauma ryöväämään aurinkotuoleille ja pöydille jätettyja tavaroita. Jos yritti hätistää käyttäytyivät tosi agressiivisesti. Elikä minun neuvoni on vältelkää kaikkia apinoita.

Kysyjän kommentti

minä olen tavannut todella monessa paikoissa apinoita ja kaikkien joukossa on agressiivejä apinoita,nykyisin yritän välttää niitä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.02.2009 - 13:32

Intiassa Shimlassa apinat olivat hyökkääviä, minulla oli puuvillapaita jossa banaaninkuvia, nyppivät ja meinasivat repiä paitani päältä.
Muutenkin yrittivät hotellin parvekkeelta sisään huoneeseen.
( Levittävät vielä sairauksiakin.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 14:49

En ole nähnyt kuin televisiossa ohjelman mikä oli kuvattu tuolta gibralttarilta,siellä ne hyökkäilivät ihmisten kimppuun makupalojen toivossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 14:55

Apinat oppivat helposti temppuja ja käytösmalleja. Nämä 'turistiapinat' jotka ovat paljon ihmisten kanssa tekemisissä, ovat jo aikoja sitten oppineet että turha nähdä kerjäämisen vaivaa, helpompi pelotella ja ryöstää. Agressiivinen käytös saa ihmiset kirkumaan ja luopumaan helposti tavaroistaan. Vaaralliseksi homma käy siinä viimeistään vaiheessa kun niihin yrittää suhtautua kuin tuttuihin kotilemmikkeihin. Näitä kokemuksia on kertynyt ympäri tätä apinoiden planeettaa, yllättävän samanlaisina joka puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 17:38

En ole nähnyt -enkä toivoisi näkevänikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.02.2009 - 18:28

Ei ole tullut vastaan. Matkani ovat suuntautuneet sellaisiin paikkoihin, ettei siellä apinoita ole näkynyt. Kreetalla hyökkäsi vihaiset ankat päälle. Piti lähteä kauheeta haipakkaa karkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 18:50

Balilla on luonnonpuisto, apinametsä, jossa elää yli 200 makakiapinaa. Meille kerrottiin etukäteen, että kannattaa ottaa pähkinöitä mukaan, koska apinat kuitenkin olettavat, että kaikilla turisteilla on pähkinöitä ja pitää pussia kädessä, muussa tapauksessa apinat kaivavat pähkinät taskusta tai ainakin yrittävät ja näin todellakin joillekin kävi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 19:54

Eräällä miehellä oli apina. Onneksi hän varoitti että se puree. Apina oli hänellä hihnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 00:52

Minun mielestäni apinat on vaarallisia myös aikuisille.