Uskaltaisitko itse varata lomamökkiä,matkaa hyväuskoisesti ja maksaa vielä sen etukäteen?mie en sellasta tekisi.

Kerran olemme vuokranneet mökin matkatoimiston kautta,siellä ei kaikkea ollut mitä esitteessä oli luvattu,eikä varsinkaan kauppaa 2den kilometein päässä,eli vanhentunut esite.Mukavaa kuitenkin oli,muistan sen reissun aina.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2009 - 09:25

toissapäiväinen uutinen varmaan lisäsi harkintaa monen kohdalla, vai lisäsikö?
_____________

HS22.02.09

Perhe vuokrasi olemattoman lomamökin
A A STT

Sotkamon Vuokattiin talvilomalle saapunutta perhettä oli vastassa ikävä yllätys, kun internetin tarjonnasta vuokrattua mökkiä ei ollut olemassakaan.

Kankaanpääläinen perhe vuokrasi loma-asunnon yksityishenkilöltä ja maksoi vuokran etukäteen.

Vuokattiin viikonloppuna saapuneet lomalaiset eivät kuitenkaan löytäneet mökkiä saamastaan osoitteesta. Mökin vuokrannut mies ei myöskään vastannut enää puheluihin.

Vuokraaja on poliisin tiedossa. Häntä epäillään petoksesta

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.02.2009 - 08:39

En todellakaan eikä ole edes tarvetta siihen. Olen kuullut kummallisia tarinoita petoksista.
Suomessa toimii yksi järjestö/taho joka on varmaan luotettava, tarkastavat kohjteet jotka omistajat tarjoavat.
Ulkomailla on käytetty Interhome-systeemiä, on ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 09:12

Esimerkiksi suomessa jos mainaat mennä vuokramökille se on pakko maksaa jo monta kuukautta ennen,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 09:26

Kyllähän ne joutuu maksamaan etukäteen jos mieli lähteä. Eihän niitä mökkejä ja matkoja anneta luotolla. Mitenköhän moni yrittäisi jättää maksamatta jos pitäisi maksaa jälki-käteen???

Jos ei ole tyytyväinen mökkiin tai matkaan aina voi valittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 09:52

Olen varannut ja maksanut netin kautta ja aina toistaiseksi vielä on homma pelannut.
Kannattaa tulostaa paperi missä on luvatut asiat, ottaa mukaan, reklamoida jälkeenpäin, ellei homma ole toiminut asianmukaisesti. Tai tehdä valitus heti paikanpäällä, jos mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 11:18

Olen kahtena vuonna maksanut varausmaksun ja yhden vuokran etukäteen ja kaikki on toiminut. Kaikki olen kopionut paperille ja sen varalta jos olisi jotain ollut epäselvää, mutta ei kaikki on ollut kunnossa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 11:46

Kyllä täällä huijarit kiinni saadaan, eri asia saadaanko rahat takaisin. Mielellään lomailen paikassa, jossa olen käynyt ennenkin (kotimaassa) jolloin pystyn kontrolloimaan esim. mökin tasoa vaikka vaatimaton olenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 14:55

Vuokraan mökkini isosta yrityksestä, jos pitää etukäteen maksaa. Ne on luotettavia. Yksityshlöille en ruppee makseleen, kun vasta perillä. Ei oo ihmisiin luottamista - kaikkiin nimittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 15:54

En uskaltaisi tämän päivän Suomessa yksityiseltä vuokrata ja etukäteen maksaa.
Eihän kaikissa ole vikaa, mutta muutamat yksilöt pilaavat muidenkin maineen.

Miksi ei ennakkomaksua ja loppuerää kun tullaan paikan päälle ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 18:10

Sillon kun mei varataan mökki suomesta, niin mei vieraillaan Huvila.net sivuilla.. Niiltä sivuilta olemme jo muutaman mökin varanneet muutaman vuoden aikana. Kaikki ei siis ole mitään huviloita vaan, on siel ihan mökkejäkin 4 henkilöstä kahteenkintoista.. Eliks on pienempiä ja isompia mökkejä paljon ja eri puolella suomea. - - - - Etelän aurinkoon jos haluamme, niin olemme joka kerta varaneet matkamme Aurinkomatkoilta ja tyyväisiä olemme olleet hotelliimme.. Tai mei tykätään bungaloweista ne on jotensakki kivempiä, kun on omaa rauhaa ja vähän niinkusti oma kämppä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 21:04

suomessa uskallan mutta ulkomailla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 01:07

Niin teen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 14:19

ollaan vuokrattu talo netin kautta pari kertaa ja ainahan sen varausmaksun sekä loppu maksunkin on joutunut suorittamaan ennen matkaa. ei ole onneks ollu mitään ongelmaa. me suoritettiin maksut suoraan pankin kautta eli saatiin maksusta pankki tiskiltä pankin oma kuitti joka siis toimii hyvänä tositteena,jos tulee ongelmia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 01:02

En ole koskaan kuullut, että matkan voisi maksaa jälkikäteen.