ohjeita fantasia novellin kirjoittamiseen..?

ohjeita tai linkkejä, mistä niitä voisi löytää koskien fantasia novellin kirjoittamista.

Avainsanat: mikä on fantasia novelli?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2009 - 17:16

Äidinkielestä muistelen,että novellin rakenteeseenkin tulisi ensin laittaa:johdanto-osa(henkilöt,tapahtuma-aika ja paikka,taustoja)kehitely-osa(toiminta tai pohdiskelu kiihtyy)ratkaisu-osa(huippukohdat ja ratkaisu) ja halutessa myös loppu-osa(kokoava päätös jne.)
Tietysti rutkasti mielikuvitusta ja juonen käänteitä.Onnea matkaan!!!!!
Toivon,että muistin asian oikein,en vanno kuitenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.02.2009 - 19:24

Tuolla olis yks esmerkki.

Lähteet:
www.majatalo.org/foorumi/vie...amp;t=3299

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 20:10

Kirjasto autaa,
katsoppa linkistä (ja sieltä löytyvistä jatkolinkeistä):

www.kirjastot.fi/keskustelut...b43aa28b8b

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 21:36

Fantasianovellin kirjoittamiseen tarvitset hyvän tarinan, elävää mielikuvitusta sekä sujuvan kirjoitustyylin.
Hienosäätönä voit selvittää ja valita layoutin ja muut tarvittavat seikat.
Onnea matkaan !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 22:53

Fantasioi lyhyesti, muista idea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 00:33

Aloita harjoittelu sellaisilla kirjoitelmilla, jonka idean hallitset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 08:36

Jos aiot jotain kirjoittaa, vaikka fantasiaakin, sinulla täytyy ensiksikin olla kirjoitustaito (myös kieliopillinen...) Osta joku asiaa käsittelevä kirja ja harjoittele sen avulla.
Helppoa olisi jos jokainen voisi ryhtyä kirjoittajaski vaikka nykyään ajoittain tuntuu siltä että näin onkin.
Kirjoittamiskursseja on myös olemassa.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 12:25

Fantasistarina voi kertoa lähes mistä hyvänsä. Mielikuvitus kehiin, kirjoitustaito karttuu harjoituksen myötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 20:34

omaa mielikuvitusta käyttäen saat parhaan mahdollisen novellin, ilman minkäänlaisia apuja tai linkityksiä. onnea ! :)