mitä tarkoittaa hybridi, esim.televisiossa.

Avainsanat: hybridi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2009 - 00:14

Olen nosusan ja Lumiukon kanssa ihan samaa mieltä.
Tällä hetkellä mainoksissa ja myynnissä olevat hybridi-tv:t ovat sellaisia,
että siinä oleva digiviritin pystyy vastaanottamaan sekä maanpäällisen (T), että kaapeliverkon (C) digitalisen lähetyksen.
Satelliittilähetyksiä (S) nekään ei sentään vielä pysty vastaanottamaan,
siihen tarvitaan vielä toistaiseksi erilliset laitteet.
Minkäköhän nimiseksi ne sitten tulee, varmaan "Trippeli".
Ohjelmien uusinnat tulee silti varmaankin 5 kertaa ?

Tosin tulossa joskus on kyllä myös:
LEHDISTÖTIEDOTE 4.9.2007
Ortikonin hybridiratkaisu mahdollistaa sekä tavalliset tv-lähetykset antenni-, kaapeli- ja satelliittiverkossa että uudet interaktiiviset palvelut, kuten tilausvideopalvelun, IP-verkon kautta. Hybridissä yhdistyvät kummankin median vahvuudet: tv-lähetysten kyky tavoittaa yleisömassat ja IP-verkon erinomainen soveltuvuus yksilöllisten palvelujen tarjoamiseen.
Katso: www.ortikon.com/pdf_news/Ort...092007.pdf

Lähteet:
www.ortikon.com/pdf_news/Ort...092007.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.02.2009 - 12:17

kokoelma, kaikista ne huonot ominaisuudet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 12:36

Minulla ei järki riitä antamaan vastausta kysymykseesi, mutta googleta hybridi tv, tietää monta erilaista tietoa, nämä meidänkin telkut taitaa olla niitä.

Lisätty: 23.02.2009 - 13:21

Eli totta se on nämä meidän taulu tv:t jotka on tilattu jopa erikoisen isona ja kaikki on full toimintona, boxit sisäänrakennettuna on hybrideitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 12:40

Kehitys kulkee eteenpäin,mutta en ole kuullut että televisio olisi hybridi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 12:58

En ole mikään tekniikan ihmelapsi, mutta oletan sillä tarkoitettavan telkkua jossa on sisäänrakennettu hybridiviritin sekä antenni- että kaapeliverkkoon. Eli töllöä voi katsella niin maalla kuin kaupungissa ilman erillistä digiboksia. Hydridi tallentimella taasen tallennetaan sekä kovalevylle, dvd-lle tai bluraylle sekä toistetaan eri formaatteihin tallennettuja tiedostoja.
Mut en siis tiiä mistään mittään, kunhan lämpimikseni vastasin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 13:08

Hybridi tv:llä tarkoitetaan kai lähinnä telkkaria, jossa on digiviritin, jolla voidaan ottaa vastaan sekä antenni- että kaapeliverkon lähetyksiä.

Yleisesti hybridi on kahden eri asian yhdistelmä. Esimerkiksi auto, jossa on sekä sähkö- että bensamoottori. Tieteistarinoissa hybridi on yleensä ihmisen ja avaruusolion risteymä :p

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 15:09

Hybridi tv pystyy vastaanottamaan lähetyksiä sekä tv- että internet-verkosta. Tulevaisuuden juttu, jota mainostetaan jo nyt vaikka lähetyksiä ei vielä ole. Kunhan ei vain jämähtäisi mahdottomuuteensa tai tulisi markkinoille keskeneräisenä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 20:25

sitä kyllä joudut vielä vähän odottelemaan (vaikka ao. uutinen onkin vuodelta 2007)

"Hybridi on televisioteknologian viimeisin suuri innovaatio. Se yhdistää
perinteisen television ja laajakaistatelevision, mikä tekee siitä teknologian,
jonka avulla tv-katsojien kauan odottamat interaktiiviset palvelut toteutetaan
varmasti ja kustannustehokkaasti. "

www.ortikon.com/pdf_news/Ort...092007.pdf

______________

Noin yleisemmin hybridi sanan merkityksistä pienehkön sivistysanakirjan mukaan:

hybridi risteymä, sekamuoto ¶ Biologiassa: kahden perimältään erilaisen yksilön tuottama jälkeläinen; erityisesti lajihybridi on kahden eri lajin välinen risteymä. Kielitieteessä: sana, jonka ainekset ovat peräisin eri kielistä, esim. "televisio", jossa alkuosa on kreikkaa, loppuosa latinaa. Tekniikassa: sellainen, jossa on käytetty kahta eri valmistustekniikkaa; tietokonetekniikassa erityisesti sellainen, jossa yhdistyy digitaalinen ja analoginen laskenta; autotekniikassa auto, jossa on sekä polttomoottori että sähkömoottori.