Kairossa on juuri räjähtänyt pommi, joka surmasi ainakin yhden turistin. Vieläkö Egypti on turvallinen matkailijalle?

Egyptissä on ennenkin tapahtunut turisteihin kohdistuvia iskuja. Uskallatko matkustaa sinne?

Avainsanat: egypti pommi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.02.2009 - 08:51

Eihän se ole ollut turvallinen maa yli kymmeneen vuoteen ainakaan... tai viiteentoista.

Kysyjän kommentti

Egyptissä on tapahtunut eniten nimenomaan turisteihin kohdistuneita terroritekoja ja nimenomaan tuolla aikavälillä kuin sanoit.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.02.2009 - 00:21

Tammikuussa -08 olin. Tokko ihan heti lähtisin nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 00:39

Kairo on niin valtava kaupunki että tuskin se nyt on vaarallisempi kuin eilenkään.Kotikylässäkin voi tulla tuntematon ja listiä ihan vaan huvikseen.Jos kaikkea pelkää ei uskalla olla kotonakaan.Paljon vaarallisempiakin paikkoja mielestäni on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 05:16

Ei sinne matkoja ainakaan ole kielletty tekemästä, joten kai se on kuitenkin turvallinen matkakohde vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 05:17

samat ongelmat ollut 10 vuosia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 08:09

Ei tuo yksi pommi mitään ratkasevaa vaikutusta tehnyt, varmisti vain käsitystä epävakaisuudesta joka alueella on vallinnut jo pitkään.
Itse sain mittani täyteen Pohjois-Afrikan arabimaita jo viime vuosikymmenellä eikä matkustushalut tästäkään syttyneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 10:42

Ei kyllä minulla ole asiaa sinne turvallisuus kyseenalainen,suomalainen liian uskalias menemään selkkaus maihin ,onhan se niin kauan turvallista kunnes osuu kohdalle,silloin kyllä hymy hyytyy.Parempi varoa kuin katua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 11:13

en pelkää mennä. Tai jos olisi mahdollisuus, niin menisin. Se on niin pieni mahdollisuus, että omalle kohdalle osuu.. ja olen aina vältellyt isoja ihmisjoukkoja, joihin ne iskee jos iskee. Kairossa en ole käynyt, suosin pienempiä paikkoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.02.2009 - 12:19

Ei yksi pommi tee vielä turvattomaksi jotakin paikkaa. Räjähtihän Helsingissäkin vuosia sitten autopommi, ja tuskin ihmiset sen jälkeen ovat välttäneet Hesaa sen pommin takia. Ehkä muuten voivat vältellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 12:22

Jos nyt pelottaa voi miettiä kuinka "vähän" pommeja räjähtää suomalaisten turistien kovastikin suosimissa Espanjassa, Italiassa, Thaimaassa, Turkissa tai Irlannissa... Kaikkialla saa olla hieman varuillaan, oli kyse sitten Riadista, Miamista tai Myyrmannista. Egypti ei ole koskaan ollut huipputurvallinen paikka turistille jo pelkän kaoottisen liikenteensä takia. Todennäköisempää täällä on kuolla liikenneonnettomuudessa tai hukkumalla kuin pommiräjähdyksessä. Se joka tietää turvallisen lintukodon jonne voi mennä lomalle ilman mitään huolen häivää olkoon ystävällinen ja jakakoot tietonsa kanssamme. Päästään sitten kaikki lomalle utopiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 17:16

Epävakaata on Egyptissä ja myös monessa muussa kohteessa ympäri maailmaa.
Mikäli haluaa elää ilman minkäänlaisia uhkia maailmalta, kannattaa pysyä kotimaassa.
Eipä silti, ei tämäkään kovin turvallinen paikka ole. Vanhukset eivät uskalla mennä ulos iltakävelylle ym. ym.
Eli, vastaus kysymykseen : Kyllä, uskaltaisin vieläkin matkustaa Egyptiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 19:26

Luulen sen kuuluvan ja näkyvän paremmin ja enempi muualla kuin siellä Kairossa. Uskaltaa mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 22:02

Kannatta seurailla ulkoministeriön sivuja mihin on turvallista mennä. Ja eiväthän kait matkatoimistot edes vie turvattomiin kohteisiin. Mutta en ole aikeissa matkustaa Egyptiin lähiaikoina.
formin.finland.fi/Public/def...ture=fi-FI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 23:46

Turvallista ei ole missään.