mitä sairauksia liikkumatttomuus aiheuttaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.02.2009 - 21:24

Jos ei liiku yhtään niin makuuhaava.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.02.2009 - 21:26

Totaalinen liikkumattomuus, vuoteessa maaten, aiheuttaa ainakin makuuhaavoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 21:33

Lihasten surkastumista, liikalihavuutta, selkäkipuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 21:59

Yleisen surkastumisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 22:00

Menee kaikki voimat,kun lihakset surkastuu. Vaikea saada voimia takaisin. Todella tylsistyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 22:18

Voimat häviää, eikä niitä takaisin saa kovin helpolla. Vaatii paljon kuntoutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 22:40

Verisuonitukoksia, surkastumista lihaksiin, masennusta, jos aivan liikkumatta että kukaan ei käy edes kääntämässä ,makuuhaavoja ensin kantapäihin ja sitten ylöspäin.

Mutta jos tarkoitat, että jos kuitenkin pystyy liikkumaan/kävelemään, mutta ei halua eikä ole aikaa. Niin kunnon alenemista ja kaikkea siihen liittyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 22:45

tarkoitat varmaan, että jos ei kuntoile. kävele ym. Ei kai se mitään sairauksia aiheuta. Halvaantuneetkin ihmiset pärjää, elää ja voi hyvin ja pysyy hengissä vaikka ei voi liikkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 08:21

Plösöttyminen on näkyvämpää kuin tylsistyminen, mutta molemmat lisääntyvät tasasen tappavaan tahtiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 11:45

Kun halvaantuu kaulasta alaspäin silloin huomaa aiheuttaako se mitään.Tämmöisiäkin tuttuja on.ja he voivat hyvin jo kaksikymmentä vuotta,liikkumiset on vähissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 16:24

Jos otetaan mukaan myös välilliset vaikutukset on yksinkertaista sanoa,että kaikki mahdolliset taudit ja rempat ja vaivat.(toki myös ruoka vaikuttaa,mutta eihän se ruuansulatuskaan kunnolla toimi jos vallan lakkaa liikkumasta.
Sen tähden myös vuodepotilaita täytyy jollain tapaa liikuttaa.)

Lähteet:
Monen voden hoitokokemus liikuntakyvyttömästä henkilöstä.