Luotatko enemmän lemmikkieläinkauppaan vai kasvattajaan?

On hämmästyttävää, että ihmiset maksavat lemmikistä liikkeessä moninkertaisen summan vaikka se paikka on periaatteessa ainoastaan eläimen säilytyspaikka sillä välin kun odotetaan ostajan saapumista.
Kasvattajalta saisi kuitenkin tietää mitä ruokaa ja millaisissa oloissa eläintä on pidetty.

Avainsanat: lemmikit eläinkauppa kasvattaja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.02.2009 - 22:33

Kasvattajaan tottakai! Oman koirani ostin Orimattilasta. Ensimmäinen pentu siitä pentueesta joka taapersi luokseni kun kyykistyin lattialle, kuva on profiilissani. Maailman ihanin koira!
Hänen tyttärensä 8v. vielä tuhisee tuossa petillään lattialla vieressä.

Kysyjän kommentti

Eläimen taustan näkee parhaiten siitä miten kasvattajalla on asiat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.02.2009 - 20:30

Laadukas ja luotettava, hyväksi tunnettu kasvattaja on ainoa oikea paikka hankkia lemmikki.
Akvaariokalat ja häkkilinnut tietysti eläinkaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 20:30

kasvattajalta ostin norjalaisenmetsäkissan, mutta silloin enne kissoja , kun meillä oli undulaatteja seeprapeippoja, sekä erillaisia akvaariokaloja niin ne me ostimme eläinkaupasta...molemmat ovat hyviä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 20:32

No kyllä niissä kaupoissakin on aika paljon 'ammatti-ihmisiä' ja alan vakavia harrastajia töissä, joten en aliarvioisi heidänkään neuvojaan, mutta kaupanpito on bisnestä ja jokuhan senkin joutuu maksamaan, kukas muu kuin ostaja?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 20:35

Näin ajatellen tietysti kasvattajaan kannattaa luottaa, mikäli hän on kasvattanut lemmikit asiantuntevasti. Muta valitettavasti Suomessakin on näitä lemmikkitehtailijoita, jotka tekevät hommaa puhtaasti vain rahasta lemmikeistä pahemmin piittaamatta. Tässä kannattaa aina luottaa itseensä, Lemmikkieläinkaupasta saa hyviä hoitoneuvoja ilmaiseksi, kuten valveutuneilta kasvattajiltakin. Itse hankkisin lemmikin kasvattajalta suoraan tai ottaisin huostaan henkilöltä joka ei enää voi pitää lemmikkiä jostain syystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 20:48

En osta eläintä kummastakaan paikasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 21:31

kasvattajaan kylläkin
koska se antaa
enemmän eläimiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 22:00

Luotan enemmän ammattilaiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 22:04

Koirat, kissat ilman muuta kasvattajalta, mutta hiiret, kalat ym. sellaiset liikkeestä. Myyvätkös ne lemmikkieläinkaupat koiria ja kissoja. En ole ainakaan asiasta tietoinen, että myisivät. Mutta voin ihan hyvin olla väärässäkin. En ole käynyt vuosiin lemmikkieläinkaupassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 22:46

kasvattajaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 22:53

Kasvattajalta mikäli on pennusta tai pidempi-ikäisestä kaverista kyse.Rotuoläimestä virallinen todistus ja rokotukset kunnossa.Tausta tiedossa kuten tavat ravinto ym. Kauppiaat käyvät kylmää kauppaa kuten valitettavasti monet jotka tietoisesti kasvattavat eläimiä myyntiin,tosin jos kaikki ok ni ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 05:22

en luota sokeasti kumpaankaan,,kauppa on kauppaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 11:06

Enpä oikein sataprosenttisesti luottaisi kumpaankaan. Osoituksia siitä on ihan tarpeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 12:05

Kasvattaja parempi,silti tutustun taustoihin hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 12:15

Koirat ja kissat ostettu aina kasvattajalta,akvaario oli aikasemmin siihen kalat ostettiin eläin kaupasta.kun osti neon tetran oli vaikea lähteä brasiliaan kyselemään kalan perään,heh heh heh. jahörönaurua päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 23:09

Riippuu elämestä. Koiraahan yms. ei voi suomessa (onneksi!) ostaa eläiinkaupasta. Mutta koiraa ostaessa katso tarkkaan keneltä ostat. Ikävä kyllä täälläkin pentutehtaat ovat arkipäivää :(