Kertokaa enemmän alueesta Sortavala, mitä missä milloin miten sinne pääsee, mitä maksaa, reitti kartta jne

Haluan tietää kaikesta kaiken. Olen saamassa morsiamen sieltä..

Avainsanat: sortavala venäjä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 17:01

www.sortavala.eu/NykyinenSor...avala.html

Sortavala nykyisin oheisessa linkissä. Historiaa löydät wikipediasta.
Matkoja järjestää matkatoimistot.
Omamatkailusta saat ottaa itse selvää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.02.2009 - 16:13

katso googlesta...itse kävin viipurinläänin pyhäjärvellä ja hain tietoa sieltä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 20:39

Jos lähdet Joensuusta Sortavalaan linja-autolla niin varaa passi, viisumi. Aika halpa matka jos esim. vuorokauden on eli yhden yön noin 30-40 euroa, Joensuusta menee linja-auto monta kertaa viikossa, siellä on paljon varkaita, se pitää pitää mielessä. Jos menet omalla autolla niin mene sellaiseen hotelliin jossa on vartiointi, muuten autosi varastetaan. Minä kävin kerran omalla autolla niin sitä ruhjottiin siellä kaupassa käydessäni, onnes oli vakuutus joka korvasi. Muuten sortavalalaiset ovat hyvin ystävällisiä, illalla liikkuminen: ei rahapussia mukaan eikä passia, ne kyllä pöhnitään.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 11:45

Olemme käyneeet usein Sortavalassa eikä koskaan ole rusikoitu mitenkään autoa vaikka on seisonut päivän. Olemme pitänyt autoa keskustassa puiston vieressä,lähellä on muun muassa miliisi asema.Ei pidä jättää ihan sivukujalle siellä voi esiintyä ilkivaltaa. Eikä ole muuten ollut taskuvarkaitakaan liikkeellä, on tietysti hyvä pitää huoli rahapussistaan Tähän asti on mennyt hyvin Sortavalan ja olemme kulkeneet ympäri Karjalaa.Siellä on joskus saatu tulkkausapua pyytämättä, kun olemme olleet ruokalistaa tutkineet (oli venäjän kielinen). Sortavalassa on ollut suomenkielellä.