Mikä on aivotärähdys, mitkä sen oireet on ja onko se vaarallinen?

Avainsanat: aivot tärähdys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.02.2009 - 00:13

Aivotärähdyksen tavallisia oireita ovat hetkellinen tajunnan menetys ja/tai lyhyt muistinmenetys tapaturman yhteydessä (kumpaakaan ei tarvitse esiintyä) sekä tapaturman jälkeen normaalia suurempi väsymys, päänsärky, pahoinvointi/oksentelu ja huimaus. Myös keskittymisen ja muistin häiriöt tapaturman jälkeisinä tunteina ja päivinä ovat tavallisia. Aivotärähdyksen määritelmä on epäselvä eikä voida erottaa selvää rajaa aivotärähdyksen ja vakavamman aivovamman välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.02.2009 - 00:25

Aivotärähdys on päähän kohdistuneen vamman aiheuttama ohimenevä oireisto. Tärähdyksestä voi välittömästi seurata muutamasta minuutista aina puoleen tuntiin kestävä tajunnan tason lasku, uneliaisuus tai jopa lyhyehkö muistinmenetys. Lisäksi muina oireina voivat olla tasapaino- ja näköhäiriöt. Lievissä tapauksissa oireina esiintyy päänsärkyä ja pahoinvointia. Aivotärähdys ei vaikuta aivojen toimintaan jälkeenpäin.
www.poliklinikka.fi/?page=26...id=8619990

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 09:12

Aivotärähdyksessä aivot heilahtavat.Oireita ovat huimaus,päänsärky ja oksentelu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 15:43

aivotärähdykset on aika vaarallinen emmä oikeen muuta muista kaan

Lähteet:
kiva