Sinäkö myös koulukiusattu - ja ihan syystä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.02.2009 - 17:31

Eipä syyllistetä koulukiusattuja! Mielestäni koulukiusaaminen johtuu enemmän kiusaajan heikosta itsetunnosta kuin kiusatusta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.02.2009 - 01:23

en ole koskaan huomannut koulukiusaamista,,kun olin koulussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 07:28

Minusta ei ollut siihen aikaan kun kävin koulua minkäänlaista koulukiusaamista,nykyisin sitä on vissiin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.02.2009 - 07:33

En ollut koulukiusattu, enkä havainnut sitä meidän koulussa muutenkaan. Koulu oli iso pääkaupungin keskustan koulu. Mutta olenkin sitä mieltä, ettei siihen aikaan ollut mitään koulukiusaamista. Opettajat olivat silloin auktoriteettejä, ja lapset jopa pelkäsivät opettajia. Ei siinä olisi kukaan uskaltanut ketään kiusata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 08:43

Pojat kiusasivat tyttöjä,minuakin vedettiin letistä,se oli sitä kiinnostusta toista sukupuolta kohtaan.Nyky kiusaajat on oma kastinsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 08:49

Onnekseni eo ole joutunut kiusaamisen kohteeksi koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 10:58

Kyllä, ja myös kiusaaja ja kadun sitä ja siksi peräänku opettajien vastuuta asiassa, koska he sen kyllä tietävät ja aistivat, mutta eivät halua asiaan puuttua läheskään aina!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 13:31

kyllä koulukiusattu...nii mitäs olin niin hidas oppimaan..tai miksi hampaani piti hoitaa raudoilla..jne..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 13:55

Sekin on suhteellista, välttämättä ei edes kaveri aina tiedosta jos toinen kokee olonsa ikäväksi koulussa ja pelkää. Toinen itkee siitä mistä taas toinen sanoo että -haista itse!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 18:39

Koulusa ei kiusattu, mutta kotona kyllä veljet kiusasivat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 08:54

Kyllä kiusattiin alkuun mutta sitten otin semmoset otteet koulussa niin kiusaaminen loppu,myöhemmin olin tukihenkilö kiusatulle,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 20:16

En näkisi yhtäkään syytä miksi koulukiusattuja pitäisi syyllistää. He saavat olla sillä erityisellä tavallaan erilaisia. Koulukiusaaminen on verrattavissa rasismiin, poikkeavaa yksilöä syrjitään. On vahvuus olla erilainen kuin stereotyyppi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 09:50

Siihen aikaan kun olin koulussa, siis esim. ala-asteella ja keskiasteella ja vielä siitäkin ylöspäin, ei ollut koulukiusaamista ja koulussa oli kuri. Kuri oli myös kotona ja kurin sekä ohjauksen ja kasvatuksen puute rehottaa nykyään.
Koulussa oli myös enemmän ns. elämäntaito-opetusta, lieneenkö sillä merkitystä.

Lisätty: 24.02.2009 - 12:55

Henkisestä väkivallast aeli kiusaamisesta puhutaan silloin jos se on jatkuvaa ja systemaattista, ei satunnaista.