mikä tekee koulun perinteisestä hernekeitosta niin hyvää eli mikä siinä on juju? sinappijauheko vai mikä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 21:13

Minä teen hernekeittoa ison annoksen. Liotan herneet ja mielestäni makua antaa savustettu saunapalvikinkku. Hernekeitto saa muhia kauan. Joskus lisään sinappia, joskus kermaa, joksus vihannesfondia. Mitä nyt sattuu olemaan.

Yllättävää kyllä, puolisoni vatsa kestää hernekeittoni, mutta ei esim. pakasteherneitä. Luulen, että tuo pitkä hauduttaminen on sen salaisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 21:10

Yleensä isoihin patoihin tehty rokka on parempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 21:14

Jospa siihen on laitettu lihalientä sekaan, ja ehkä sitä sinappijauhettakin. Antaahan ne hyvän maun. Itse laitan sinappia vasta lautaselle, sillä jos sattuisi olemaan joku muukin syömässä, joka ei pidäkään sinapista se olisi huono juttu siellä rokassa. Sipuli antaa ja hyvän maun rokkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 21:17

Valkosipuli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 21:57

Näitä juttuja kun lukee niin taitaa meidän hernekeittopäivä olla jo huomenna : )
Keitän hernekeittoa noin 5 tuntia ja laitan sinne saunapalvilihaa, äitini laittoi sianpotkan hernekeittoon mut minä tykkään savunmausta ja lihaliemikuution lisään kans... nam nam nam...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 22:00

Aika kultaa muistot ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 22:33

Hidas kypsentäminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 00:35

Nälkä. Kodeissa ei valmisteta kotiruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 08:55

Pitkä keittoaika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 11:45

Nuorena ruoka maistuu paremmin,kun vanhana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 00:26

intissä vielä parempaa kun koulussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 17:38

SA-Int osaisi varmaan vastata tähän parhaiten. Kun olin vanhimman poikani valatilaisuudessa, saimme hernerokkatarjoilun ja se oli varmaan elämäni parasta rokkaa! Aivan mahtavan hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 21:42

Jos rokka on tehty kuivatuista herneistä perinteisesti yön yli liottamalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 23:46

iso valmistuserä, hidas (so. pitkä) valmistusprosesessi ja puhtaat raakaineet (maustamistarve aika vähäinen)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 13:56

Ruokahalussa sen salaisuus, kasvava lapsi on aina 'nälissään' (ainakin meidän suvussa)