laskiais sunnuntai tulossa,keitätkö hernerokkaa ja leivotko laskiaispullia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 21:04

Jopa tänään jo leivottiin huomiseksi, söin jo kyllä yhen mutta kyllä huomiseksikin on vielä-

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 20:14

Hernekeittoa ajattelin keittää mut en tiedä uskaltaako sitä syödä sunnuntaina kun on sinne reissuun lähtö...
Laskiaispullia mieheni saa vasta reissun jälkeen : )
Sillä verukkeell vasta sitten kun sanotaan, että sitä jaksaa kun on mitä odottaa... jos ei muuten odota mua kotiin niin vaikka pullien toivossa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:19

Hernekeittoa vasta tiistaina ja pullia myös. Sunnuntaina makaroonilaatikkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:24

Mie luulen, jotta vasta laskiasitiistaina laitan hernerokkaa, possun kasleria joukkoon lihatiskilt, ja piiiitkä keittoaika nelisen tuntia (koska en liota herneit lainkaan), paljon sipulii, jne. Sit aittelin, jot kumpaa tekis pikkulettui vaiko vohveleit?, ja menyyyy saattaapi viel muuttua ruokien suhteen/joko su tai ti, riipuupi siit, kuis jakseloo tehä näit, ja kuin on ruokailijoit koossa..hmm... tämmöst tää kokkailijan osa on.... laskiaspullat, ai niin, saap nähä, mie tykkään niist syvält lautaselt, kuuman maidon ja sokerin kera (lapsen koton äiti teki ja hyvää oli ja on vieläkin), njaammm...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:26

Laskiaistiistaina purkkihernesoppaa, laskiaissunnuntaina lohta tai muuta normaalia pyhäruokaa. Pullia en ole leiponut lasten muutettua kotoa pois, mutta saatan paistaa leivinuunissa ruokaleipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:29

Ehkä niitä pullia, rokkaan joskus toiste, ROK.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:54

en tee en leivo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 21:01

Laskiaisruokaperinteet ovat sellaisia, joita meillä ei ole koskaan noudatettu, eikä niin tule tapahtumaan nytkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 21:08

En keitä rokkaa sunnuntaina, enkä varsinkaan leivo. Multa puuttuu sellainen jauhopeukalo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 21:18

Molemmat on jo hoidettu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 21:20

No ei ole laskiaispullia tulossa ,vaan tuossa nousee munkki taikina, jos vaikka tyttösellaisia tekisi! Hernesoppaa en tee se saa olla toiseen kertaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 21:32

rokkaa pakkasessa ja laskiaispullia tehdään sunnuntaina kun on pojan 20-vuotis synttärir .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 22:01

eE laskiainen oo entisen veronen siis ei soppaa eikä pullia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 23:26

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 07:25

Kyllä minä teen sitä hernekeittoa 10 litran kattilallisen ja se jaetaan 3 eri huusholliin, minun on pulla kiintiö täynnä joten ei sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 08:57

En,mutta laskiastiistaina jaan Turun kauppatorilla hernekeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 09:01

Ei kuulu perinteisiini, vaikka muuten kyllä keittelen välillä hernaria, ja pullia en osaa leipoa:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 11:41

Ei kuulu meille koko laskiainen,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 22:55

Voi voi kun olisi tehnyt niin mieli laskiaispullia, mutten sitten viittinyt leipoa, päivä hulahti käsistä niin äkkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 23.02.2009 - 15:20

voi että kyllä ne taitaa tulla kotiin suoraan purkista ja leipomoista.