Kysymys myös liittyen matkavakuutukseen..

Mitenköhän pitäisi toimia, kun otimme vasta nyt matkavakuutuksen ja lähdemme ensi viikolla reissuun. Vakuutusmaksun eräpäivä maaliskuun puoli välissä. Onko vakuutus siis voimassa matkallamme, jos emme maksa vakuutusta vasta kuin eräpäivänä? Tapiola on vakuutuksemme antaja.

Lisätty: 20.02.2009 - 16:59

Ja siis vakuutuksen alkamispäivä on merkattu vakuutuskirjaan 29.1.2009.

Avainsanat: matkavakuutus maksaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 16:55

Vakuutus on voimassa vakuutuksen myöntämispäivästä tai erikseen sovitusta aloitus päivästä, ihan riippumatta sen maksuehdoita.

Lisätty: 20.02.2009 - 17:34

Silloin turva on alkanut 29.1-09.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 17:00

Se yleensä lukee siellä pienessä präntissä, että milloin vakuutus astuu voimaan. Itselläni oli joskus sellainen matkavakuutus, joka astui voimaan heti sen maksettuani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 17:12

Vakuutus on voimassa siitä päivästä lähtien kun olet sen ottanut. Tai milloin olet sen sopimut alkaneeksi ja allekirjoittanut paperin ( jos olet tehnyt sen netissä, niin olet varmaan merkinnyt siihen vakuutuksen alkamisajankohdan ). Tarkista ennen matkaa, ole hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 18:37

sinun vakuutus on alkanut 29.1...vakuutukse voimassa olo ajan näet sopimuksesta,minulla on vuosivakuutus,,on aina voimassa,kaikissa maissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 18:55

Tarkasta asia vakutusyhtiöstäsi, ettei tule mitään epäselvyyksiä jos matkalla sattuisikin jotakin. Tarkastithan myös mistä saat hoidon matkakohteessasi. Itselläni on tapaturmassa ollut hoito vain seuraavassa kaupungissa. Taksimatkat kyllä korvattiin vakutuksesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:59

Jos alkamispäivä on merkattu vakuutuskirjaan 29.1.2009 ja lasku maksettu eräpäivään mennessä, silloin vakuutus on voimassa alkamispäivästä lähtien (siis 29.1.2009).

(Samasta syystä vakuutusmaksu on tullut ulosmittaus kelpoiseksi alkaen 29.1.2009, eli maksu peritään sinulta vaikka ulosmitauksen keinoin jos itse meinaat jättää maksamatta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 08:59

On voimassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 11:34

Kysy yhtiöstä,mutta kyllä se on voimassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 17:43

Vakuutus on voimassa alkamispäivästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 20:13

Toki 29.1. Muissa epäselvyyksissä yhteys yhtiöön!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 01:39

Jos pienikin epäilys, varmista yhtiöstä etukäteen, silloin ovat avuliaita - jälkikäteen voi olla tosi takkuista