Onko matkavakuutukseni voimassa(asun suomessa) jos aloitan lentomatkani ruotsista.

Minula on kotivakuutus johon kuuluu jatkuva matkavakuutus. Voimassa muistaakseni matkalla ensimäiset 45pv.
Silti olen tyhmyyttäni aina ottanut joka matkalle vakuutukset. Tyhmyydestä pitää maksaa ja joskus tosi kallista.
Olen kuullut: vakuutus pitää ostaa matkan lähtömaasta?, totta vai legendaa. Pohjolassa on vakuutukseni ja sain vakuutustarjouksen ifiltä. Kaikissa kallista ja kaikissa hirmualennukset? hu.huh,.

Avainsanat: matkavakuutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 16:39

Vuosivakutuksessasi on varmasti myös sellainen kohta , olet vakuutettuna myös kotimaanmatkoilla, en muista kilometri-ja tuntimäärää. Ole huoletta vaikka lähtisit mistä maailman kolkasta mihin tahansa, kun olet kerran kotoa poistunut, olet vakuutusturvan alainen kun vakuutuksesi on voimassa ja olet hoitanut maksut.
Et kylläkään kertonut mikä vakuutusyhtiö. Tarkista varmuuden vuoksi vakuutusehdot 8-)
(minulla kaikki Pohjolassa, jos saa mainostaa)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 16:38

Kannattaa varmistaa vakuutusyhtiöstä, ettei tule sitten pettymysä.
Mielestäni vakuutus on voimassa 45 vrk:ta suomesta poistumisen jälkeen ja jos kestää kauemmin, tulee siihen ostaa turvaa lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 18:52

Eikö noissa vakuutuksissa katsota lähdöksi se kun lähtee kotoa. Siis muukin matkustaminen kun lentäminen käynnistää tuon 45 päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 18:56

tarkista asia vakuutus yhtiöstä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 09:01

On voimassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 11:25

Kysy vakuutus yhtiöstä ,käsittääkseni on voimassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 00:10

Alkaa muistaakseni 60km:n päästä kotoa.Ei ole voimassa esim omalla kesäasunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 23.02.2009 - 15:23

Vaikka lennät ruotsista, niin kyllä sinä sinne ruotsiinkin jollain välineellä menet. Eli oliskos se nyt sitten linnuntietä 50-60 km kotiovelta niin vakuutus tulee voimaan. Eli jos menet laivalla ruotsiin, niin vakuutus on jo silloin voimassa.