Laittaako kukaan sokeria lasagneen? Miltä kuulostaa?

yks mun kaveri laittaa..

Lisätty: 27.02.2009 - 13:25

ja tarkoitin että sitten ku se lasagne on valmiina sun lautasella...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 12:38

Jos sokeria ei lapa ylenmäärin vaan rippusen suolan vastapainoksi niin mikä ettei.

Laitetaanhan hiukkasen suolaa myös makeisiin kiisseleihinkin veden maun poistamiseksi. Näin olen kuullut tehtävän.

Kaikkea pitää kokeilla... ainakin kerran.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 12:08

En kyllä ole kuullutkaan, että sokeria laitettais lasangeen, mut makunsa kullakin : )
yks tyyppi rakasti yli kaiken banaania ruisleivän päällä. hih hih...
Itse en laita lasangeen sokeria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 12:12

Jotkut laittaa siihen siirappia,syön kyllä ruisleipää panaanin kanssa,sekä hunajan kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 12:29

No ei nyt kyllä ihan ensimmäiseksi tulisi mieleen, varmaan sitten vielä hörppää Cokistakin palan painikkeeksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 12:40

Siirappia laitetaan kyllä laatikoihin, mutta sokeria en laita niihinkään.
Tosin jokainen voi soveltaa ohjeita ihan kuinka lystää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 12:46

Valmistusvaiheessa kyllä, mutta ei tietystikkään syödessä.
Sokerin käyttö ylipäätään ruuan valmistuksessa, kertoo jo paljon kokin tasosta.
On nimittäin niin ,että aloittelevat tai vasta kehityksen alkuvaiheessa olevat kokit eivät käytä ruuan valmistuksessa sokeria tasapainottamassa ruokaa ja minä näen usein jo siittä kokin tason ihan ensivilkaisulla, kun katson käyttääkö hän sokeria ruuanvalmistuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 12:51

en laita sokeria lasangeen..käytän ainoastaan sokeria leivonnaisiin jotka sitä vaativat. kaverin sisko dippaa nakit sokerikipossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 13:13

En laita sokeria lasagneen, mutta ainakin meillä kaikki pursottavat lautaselleen
lasagnen päälle enemmän tai vähemmän runsaasti ketchuppia, ja useimmissa ketchuppimerkeissä on runsaasti sokeria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 13:45

Joidenkin ruokien kitkerää makua sokeri pehmentää, esim. valmistaessa kasviskeittoa voi ripauksen lisätä sokeria. Ja ehkäpä jos käyttää monenlaisia mausteita lasagnessa valmistusvaiheessa, voi ripaus sokeria tehdä siihenkin hyvän vaikutuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 14:17

En laita sokeria lasagneen, enkä muihinkaan ns. eturuokiin. Jälkkärit sitä vaativat, mutta niihinkin käytän korvikkeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 15:03

enpä laita, eikä edes kuulosta houkuttelevalta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 15:42

No en ole kyllä moisesta kuullut, mutta jos tykkää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 18:56

Ei oo tullu kyllä mieleen kokeilla. Ketsuppia olken kyllä sekaan töräyttänyt ja siinähän on melko paljon sokeria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:10

Yleensäkin laitan sokeria ripauksen sipulin paistamises (esim. lasagneen) ja tomaatin paistamisessakin, ikään kuin vie sen kitkeryyden/'katkeruuden' pois silloin sipulist ja tomskust..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:19

Laitan, sillä käytän tölkkitomaattimurskan sijasta lasagneen itse tehtyä pasta alla norma-kastiketta johon tulee sokeria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:29

Enpä ole kokeillut sokeria lasagneen, mutta miksei aloita kokeilu 1/4 tl. Ei varmaan pilaa ruokaasi. Useisiin makeisiin etu/jälkiruokiin käytän tuon määrän suolaa ja se tekee niistä ystävieni ja minun mielestä maukkaamman. Entisajojen ruokaohjeista olen löytänyt tälläisen ohjeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:51

Lasengnea en laita ollenkaan, mutta jos laittaisin sitä ruokaa voisin kyllä ripauksen suolan vastapainoksi laittaakkin. Se antaa täyteläisemmän maun ruokaan. Laitan marjapuuroon ripauksen suolaa. Ruisleipää syön banaanin ja omenan kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:48

en laita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 21:32

varmaankin joku laittaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 09:17

Valkokastikkeeseen kuuluu laittaa hieman sokeria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 00:26

hyi kamala, kuulostaa pahalta, kaikki tyylilllään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 22:41

Jep. Sokeri käy moneen ruokaan tasoittamaan makua. Kannattaa kokeilla varovasti. Monet ruoat mihin laitetaan suolaa, niihin voi panna myös sokeria. Olette ehkä huomaamatttanne syöneet sokeroituja ruokia esim. ravintolassa. Hyvässä majoneesissakin on reippaasti sokeria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 19:37

Suoraan sanoen oudolta kuulostaa ja mie en menis ikimaailmassa laittamaan sokeria lasagneen, se vaan ei sovi siihen ruokaan miun mielestäin.. Mie tykkään enempi tulisista mausteista kun makeista..