Mikä oli nimeltään se olio jolla oli miehen pää ja hevosen ruumis ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 11:59

Kentauri
_________

Kentauri (kreik.: Κένταυροι) on kreikkalaisen mytologian olento, joka on puoliksi ihminen, puoliksi hevonen. Kentaurilla on hevosen ruumis, mutta pään tilalla on ihmisen ylävartalo vyötäröstä ylöspäin.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Kentau...aruolento)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 12:00

Kentaurihan se.
Ylitarkka kerkis ennen mua. En matkinut vastausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 12:04

Kentauri tiesin sen kyllä oli joku ohjelma joka katsoin siinä tuli ilmi tuo olio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 12:06

Salkkareista tuttu kentauri : ))))) jotain hyötyä siitäkin sarjan katselemisesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 12:32

C.S. Lewisin Narnia-sarjaan perustuvassa elokuvassa on upeita kentaureja. Oikein niissä silmä lepäsi. Upeat lautaset ja kupeet .... upeat satuhahmot muutenkin kauttaaltaan koko elokuvassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 12:56

Kentauri! salkkareista ja harry potterista tuttu :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 14:27

Kentauri se on, hissan tunnit ei mennyt hukkaan!!! :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 15:16

Kentauriahan on tässä jo monesti vakuuteltu. Samainen kreikkalaisen mytologian hahmo on antanut nimensä tähtitieteen käyttöön :

Kentauri (latinaksi Centaurus, genetiivi Centauri) on kirkas ja laaja eteläisen taivaan tähdistö.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Kentauri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 09:18

Kentauri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 20:16

No, jospa minäkin sit kerran peesaan, kun näytää muillakin/joillakin menevän läpi aina/useimmiten: Kentauri.
murinaa....

Lähteet:
vastausmigreeni/migreenivastaus/vastaus migreenivastauksista (ei siis tässä vastauksessa koske kaikkia vastanneita tietty, juups)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 22:48

Kentauri tottakai, mikäs muukaan.