Rakkaat napsulaiset, kertokaa hyviä vinkkejä työhaastatteluun!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 11:54

Puhtaat kengät, kaikki tuijottaa aina niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 11:50

Vieläkö joku tarvitsee työntekijöitä,luulin lama söi työpaikat tyystin.Jos työhaastatteluun pääsee paras juttu siellä ole rento ja omaitsesi silloin tulee paras haastattelu.Sinne on turha opetella jotain fraaseja,silloin se tuntuu keinotekoselta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 11:58

Vähän vaikeeta on, kun itse en ole saanut suun vuoroa työhaastatteluissa. Haastattajat paasaavat koko ajan ja kertovat firmasta erilaisia asioita. Sit yks kaks pamauttavat kysymyksen, mitä harrastat. Siihen olisi hyvä olla vastaus mietittynä, ettei tarvitse nikotella. Ja toinen kysymys joka on sattunut kohdalleni on se, että missä olet hyvä. Vielä vaikeampi vastata jos ei ole miettinyt asiaa valmiiksi. Muuten olet vaan oma itsesi. Tai no, niin minä tein, mutta en ole saanut duunia siitäkään huolimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 12:05

Yksi sellainen vakio yllätyskysymys on "mitä kuvittelet tekeväsi viiden vuoden kuluttua" , siihenkin hyvä miettiä valmiiksi jotain fiksua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 12:07

entisenä työnantajana sanoisin,,tutustu etukäteen jos mahdollista työnatajayrityksen toimintaan ja tulevien työtehtävien toimenkuvaan,se antaa sinulle itseluottamusta ja varmuutta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 12:56

Minä ainakin pidän ihmisistä, jotka tullessan puristavat reippaalla otteella kättä ja katsovat silmiin puhuessaan . Selkeällä äänellä puhuminen on tärkeää ja silloin ollaan oikeasti myymässä itseään ja se on muistettava siinnä tilanteessa!
Siis kehu osaamistasi reilusti ja kerro kuinka suuren hyödyn työnantaja saa sinusta ja kuinka suoraselkäisesti kannat vastuun tekemisistäsi.
Näitä minä ainakin pidän tärkeänä , kun otan ihmisiä töihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 14:18

Ota etukäteen selvää yrityksestä tai mikä se nyt sitten onkaan.Pidä paperisi järjestyksessä.Oli kohtelias,itsevarma.edellämainittu silmiinkatsominen keskusteltaessa.Huomioi kaikki haastattelijat jos heitä on useampia.Uskalla tehdä itse myös kysymyksiä.Painota niitä asioita jotka tunnet olevan vahvuutesi.Ei ylipukeutumista.Tässä vähän jatkoa edellisiin.Olen ollut itse pöydän molemmillapuolilla.

Lähteet:
Omia kokemuksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:28

minä yhdyn anonyymi työnantajan vastaukseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:39

Ylpeys ja alistuneisuus pois. Nykypäivänä on uskomatonta miten työnantajat toivovat omakehua, sillä suomalainen ei ole opetettu nostamaan itseään muiden yläpuolelle ainakaan kehuissa. Nyt vaan itsetunto korkealle ja rohkeasti haastatteluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:53

Vastaa rehellisesti, pukeudu siististi ja käyttäydy kohteliaasti, mutta ole oma itsesi, älä teeskentele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:48

Pukeudu siististi. Kättele ja katso silmiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 21:33

Ole oma itsesi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 23:41

itsevarmuus on kyllä hyvä, mutta raja siinäkin. itse en palkkaa liikaa itseään kehuvia narsisseja. jos olet halukas oppimaan uusia asioita, innostunut, reipas ja osottaudut muiden kanssa toimeentulevaksi tyypiksi, paikka on sinun!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 09:19

Asiallinen pukeutuminen.Harjoittele puhumista etukäteen.Varaudu kinkkisiin kysymyksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 17:53

Siistit ja asialliset vaatteet ja siistit hiukset ja meikki. Syö vähän ennen haastatteluun menoa ja pese hampaat. Nälkäisenä ei ole kivaa yhtään. Seiso suorana ja katso silmiin, mutta älä tuijota. Vastaa rauhallisesti ja mieti vastauksiasi, ettei tule mokailtua.

Olisi hyvä myös olla itsellä jotain kysyttävää ko. yrityksestä johon haet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 22:46

Kaikkien hyvien ohjeiden lisäksi: Ole oma itsesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 23.02.2009 - 15:29

Ole oma itsesi, katso silmiin, ole ystävällinen ,vastaa kaikkiin kysymyksiin, älä ylikehu itseäsi, mutta muista tuoda esille taitosi, älä keskeytä, hymyile (oikeissa kohdissa), muista ottaa työ ja koulutodistukset mukaan ja suositukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 21:18

Myy itsesi,kysele ja tänäkin päivänä (vaikka eletään työnantajan markkinoita),on tärkeää,että myös itse pidät tulevsta paikastasi ja älä myy itseäsi liian halvalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 10:47

Ole oma itsesi, ole rehellinen.

Lisätty: 25.02.2009 - 10:49

Omien ominaisuuksiensa ja osaamisensa esilletuominen ei ole kehumista lainkaan. Ne täytyy tuoda esiin, niitä varmaan kysytään myös.Eli jos et ole selvillä itsestäsi, et sitä työtäkään välttämättä saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 23:35

Kuuntele mitä sinulta kysytään ja vastaa niihin kysymyksiin mahdolisimman selkeästi - siinä tilanteessa ei ole huoja vastauksia tai hyviä vastauksi, vaan pareminkin huonosti annettuja vastauksia ja hyvin esitettyjä vastauksia - pidä haastattelijaan katsekontakti, mutta älä tuijota

sillee rennosti , lykkyä