Käytätkö saunoessasi vastaa/ vihtaa,miusta se ois ihanaa,mut nyt on vastat loppu.

Avainsanat: vastominen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 16:18

Joo ja kovasti käytänkin, jos iteltä loppuu niin kaupan pakastealtaasta haetaan lisää (tähän vuodenaikaan)

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.02.2009 - 08:08

Niitä pakastettuja löytyy ainakin meidän S-marketista, tosin niitä en ole käyttänyt, mutta jotkut väittävät ihan hyviksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 08:08

Kyllä vaan .Täällä voi ostaa torilta jos on omasta takaa loppu. Ja pakastettunakin olen nähnyt. Vihtomisen jälkeen on todella mahtava olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 08:32

Vastaa käyttäisin jos vain olisi vastoja : )
Ens kesänä täytyy kyllä vastat tehdä varastoon jotta kesän tuoksusta vois nauttia näin talvella : )) nuuh... nuuh... ihana tuoksu tuli mieleen : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 08:36

Vihtoisin jos olisi vihta, mutta joka kesä ne on jäänyt tekemättä. Torilta ja kaupasta niitä kyllä saisi. Oikeaan aikaan tehdystä vihdasta ei edes lehdet vihtoessa irtoile. Ja eikös kaupoissa ole niitä muovivihtojakin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 08:55

Kesällä käytän ,mutta ei näin talvella tule käytettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 09:07

En käytä nuorena en oppinut tuohon touhuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 09:09

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 09:35

Kesäisin käytän vihtaa ja joskus talvella ostan kuivatun vihdan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 09:40

Joskus etenkin jouluksi on tullut ostettua pakastevasta. Joskus tuli kuivattua, mutta aina pölyyntyivät niin pahasti, että niistä tuli lampaiden evästä. Kesällä, varsinkin juhannuksena tulee kylvettyä vastalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 09:59

En käytä vastaa säännölisesti, mutta ihanaa on vastoa. Saunan kannattaa antaa kuivua ennenkuin rupeaa siivoamaan irronneita lehtiä pois. Pääsee helpommalla.

Vasta on tehtävä juhannuksen kieppeillä. Ja joku säilyttää kuivattuja vastoja pahvilaatikossa kerroksittain ja ripottelee karkeaa merisuolaa kerrosten väliin vihreän värin säilyttämiseksi.

Jos vastoa repsuttaa kunnolla, saippuaa ei tarvitse juuri pestessä käyttää ettei iho kuivu. Vastassa oleva lehtivihreä käy saippuasta. Tietysti intiimit paikat pestään pesuaineen kanssa.

Tekovastaa olen myös käyttänyt, mutta kovin se on lepsu ja pehmeä vastoessa.

Teen vastasta pienen. Se on kätevä kädessä. Nykyisin ei ole minulle enää pyhäinhäväistys vaikka sidon vastan kumisiteellä enkä oikeaoppisella sidosrenkalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 10:53

Edellisen asunnon yhteisessä saunassa ne oli ehdottomasti kielletty.
Mökillä on joskus tullut sillä ruoskittua sekä itseään että lähimmäistään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 11:03

En ole käyttänyt vuosikymmeniin vastaa. Aloin inhoamaan sitä, kun äiti vihtoi meitä lapsia saunassa, ja se poltti ihoa ja löylyä oli liikaa. Ei hyvä kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 15:10

Käytän silloin kun siihen tilaisuus on. Kun enimmäkseen luuhaa toisten saunoissa, niin tässä vihta/vasta asiassakin on sitten vähän isännän armoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 15:28

Kesällä mökillä, mutta en ole oikein kova vihtomaan. Ennen vanhaan mummon kanssa tehtiin vastoja paljonkin. Ihoon jää kyllä hyvä koivun tuoksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 15:43

Mökillä kesäisin, ja me käytetään vihtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:55

en käytä, kun en käy kuin uimahallin saunassa silloin tällöin, mutta VIHTA se on tuore koivu vihta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 20:47

en tykkää.. isäntä yrittää minua joskus vastoa mutta nou tankjuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 21:34

Ei ole vastat loppuunmyyty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 23:04

Meilläpäin sitä sanotaan virveliksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 17:47

en tykkää käyttää, kun aina on sit kova siivoominen sen jälkeen, ehkäpä meillä on väärään aikaan tehdyt vihdat , kun ne roskastaa niin paljon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 17:54

En käytä. Asun kerrostalossa enkä halua lauantain saunojien kärsivän epäsiisteydestä. (oma saunavuoro perjantaina)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 12:27

Aina,kun se on mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 19:29

Mie en tykkää vihtoo kun siin hommas tulee liian kuuma, mie olen semmoinen herkkä hipiäinen immeinen. :) Mutta kesäsin meitin rantasaunalla, ukkoin kyllä tykkää vihtoa ja vihdan näölläkään ei niin suurta merkitystä, hih.. Tykkään vihdan ihanasta koivuisesta ja raikkaasta/ puhtaasta tuoksusta.