Miten hehkutus tapahtuu?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 15:03

Urheluhehkutusta pahimmillaan on sanojen vetytys ja karjunta.
Ja se on maaaliiiiiiiiiii !!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 15:18

Ja sitten se toisenlainen hehkutus:

Määritelmä:
Lämpökäsittely, jolla parannetaan teräkseen muiden käsittelyjen aikana muodostunutta epäedullista raerakennetta ja jännitystiloja.

Soveltuvuus:
Kaikki kylmä- ja kuumamuokatut teräskappaleet

Hehkutusmenetelmät:
NORMALISOINTI
PEHMEÄKSIHEHKUTUS
PERLITOINTI
REKRISTALLISOINTI
MYÖSTÖ- tai JÄNNITYKSENPOISTOHEHKUTUS
LIUOTUSHEHKUTUS
SAMMUTUSHEHKUTUS

Suoritus:
- kappale kuumennetaan halutun hehkutuskäsittelyn määrittelemään lämpötilaan
- annetaan lämmön vaikuttaa määrätyn ajan
- hallittu jäähtyminen

Lopputulos:
Käsittelyn jälkeen teräksen kiderakenne ja ominaisuudet ovat muuttuneet halutunlaisiksi.

Lähteet:
bodycote.fi/fi/mainframe/hehkutus.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 15:20

Vou vou vou... jiiihaaa jihhhaaa, aaltoja käsillä.. : )
Mut dieselmoottorin hehkutus on vähän monimutkaisemi selvittää miten siinä hehkutus toimii, mut yksinkertaisesti naisen logiikkaa käyttäen:
käännetään virrat päälle ja katotaan hehkun merkkivaloo ja kun se sammuu niin voi käynnistää auton : )

Lähteet:
Naisen logiikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.02.2009 - 16:01

Huutamalla kovaa jotain käsittämätöntä. Urheilukilpailuissa sitä tapahtuu jatkuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 17:30

Diesel autoja hehkutetaan, kunnes merkkivalo sammuu.. Eli autoa ei käynnistetä heti vaan avainta käännetään sen verran että autoon tulee virrat ja sinne syttyy se 'hehkutusvalo', kun se sammuu, niin sitten vasta voi startata auton..

Lähteet:
Olen joskus ajanut 'Naftalla' (dieselillä) käyvää autoa.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 17:52

Kuummennetaan haluttuun lämpötilaan, annataan lämmön vaikuttaa määrätyn ajan ja sitten hallittu jäähtyminen.
(kopointi valpurilta) ajattelin parisuhe tapahtumia, riidat ja ne muut tilanteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 19:09

Kaikkien edellä mainittujen hehkutusten lisäksi on vielä kehumalla jotain tuotetta ylenpalttisesti, hehkuttamista. Hehkutetaan eli intoillaan, jotta saadaan tuote myydyksi. Ja kuluttajalta rahat pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 20:25

Hehkutus= Lämpösäteilyttäminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 20:33

Hyvin yksinkertaistettuna kyse on teräskappaleen asettamisesta uuniin jossa lämpöä nostetaan haluttuun tasoon ja pidetään kappaletta siellä haluttu aika, jonka jälkeen teräskappale poistetaan uunista ja jäähdytetään erilaisilla menetelmillä ja ajoilla ,jolla muokataan siis teräskappaleen ominaisuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2009 - 23:27

dieselin hehkutus tarkoittaa tulpan lämpötilan nostamista käyttölämpöön - vähäviisaan logiikalla -