Mikä on pakkasrajasi että ulkoilet lasten kanssa?

Paljonko saa olla pakkasta , että lähdet lasten kanssa ulkoilemaan?

Avainsanat: pakkasraja ulkoilu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 20:34

-15 on raja. Tarkenen itse kyllä kylmemmässäkin jos ei tuule. Lapset eivät herkästi palellu kylmemmälläkään, jos saavat tulla lämpimään heti jos palelee, koska he liikkuvat aktiivisesti. Lapsien tulisi käydä joka päivä ulkona jonkin verran, ettei heistä kasva arkajalkakakaroita.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 15:07

Jos kyseessä on yksivuotias jonka oma kävely on melko pientä,
varmaan sellanen -8. Vaunujen kanssa pääsee kuitenkin aina
kauppoihin ja muihin lämpimiin paikkoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 15:51

-10, en mene kylmempään kun en viihdy itsekkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 16:22

-10 SE MEILLÄKIN ON RAJANA OLLUT.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 18:49

15 jos ei tuule, muuten alempi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 20:38

Kyllä sitä joskus lähdettiin -22 ulos, mutta hyvin nopee reissu se oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 21:20

Korkeintaan -10

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 23:10

Täällä pohjoisessa kun tuo pakkanen välillä paukkuu kovemminkin, niin oikeastaan ei ole sellaista pakkasrajaa, joka olisi ehdoton. Lapset voi piipahtaa ulkona kovallakin pakkasella. -20 on ihan hyvä keli, jos ei tuule ja laittaa tarpeeksi vaatetta päälle. Silloin ei vaan voi oikein tehdä sellaisia kunnolla hengästyttäviä asioita, ei oikein keuhkot tykkää niin raa'asta ilmasta. -10 on ihan kiva sitten kunnon ulkoiluunkin, hiihtoon, luisteluun ym. Sitä korkeammat lämpötilat on tietenkin vielä mukavempia. Tietenkin pienten lasten kanssa, jotka eivät itse liikkuneet, vaan istuskelevat enimmäkseen esim. kärryissä, en lähtenyt kovilla pakkasilla ulos, ainakaan pitkäksi aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 16:38

-10...-15, tällä asteikolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 16:42

17-15,

Lähteet:
kiva

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:15

Enpä lähtisi enää tyttären kanssa kovilla pakkasilla ulos. Tytöllä on jo nyt couperoosaa poskissa, kiitos isukin ulkoiluvimman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 17:57

Alle vuoden ikäisten kanssa olen pitänyt -20 ylä rajana,toki vastasyntyneet ovat eri asia,silloin pudotan luvun -5,kovilla pakkasilla olaan lyhyempi aika ja riitävästi puettuina ja rasvat naamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2009 - 18:35

minä olen yksityinen perhepäivähoitaja ja pakkasraja on ollut lasten kanssa -15 astetta. koska itselläni on ainakin kylmä seistä pihalla lasten kanssa pakkasessa. mutta lapset yleensä leikkivät ja liikkuvat niille ei tule niin helposti kylmä. mutta aivan pientä lasta ei viedä näin kovalla pakkasella ulos. vaikka äitini kertoo kun olin pieni vauva nukuin ulkona parvekkella -23 asteisessä pakkasessa vällyjen sisällä. mutta siitä jo aikaa 50 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 09:21

Meillä raja on -15. Riippuu myös tuulestakin. Joskus tuuli tekee ilmasta paljon kylmemmän tuntuisen..