mitä teen jos kissa menee paniikkiin?

Avainsanat: paniikki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 18:32

Kissa rauhoittuu tuttujen esineiden ja ihmisten (hajujen) parissa parhaiten, oma koppa lähelle ja oma vesikuppi niin luulisi pikku hiljaa asettuvan. Hiplaamaan en enää mene, kymmenen vuotta on ollut naarmu silmäkulmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 12:52

jaa-a, eipä ole kokemusta. Mutta kuvittelisin, että silittäminen ja rauhoittaminen olis konsti? Tai jos ei anna silittää.. aika tasoittaa. Anna olla rauhassa, älä hätyytä yhtään. Makupaloja lähelle.. mikään eiläin ei voi niist kieltäytyä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 13:04

Poistut hiljaa takavasemmalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 13:14

Mielestäni ei kannata mennä silittelemään, voi esim. purra tai raapia, koska on poissa tolaltaan. Olisiko parasta antaa kissan olla omissa oloissaan kunnes rauhoittuu. Mutta jatkossa välttää sellaisia tilanteita mikä mahdollisesti aiheuttaa paniikin.
Keskustella eläinlääkärin kanssa rauhoittavista lääkkeistä esim. auto-, juna- tai lentomatkoja varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.02.2009 - 13:58

Anna kissan olla omissa oloissaan silloin. Lähelle ei kannata mennä, puree ja raapii, jos on tosi paniikissa. Aikansa kun saa olla omissa oloissaan, rauhoittuu kyllä. Kokemusta löytyy omien kissojen kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 14:30

Anna kissallesi omaa rauhaa...eläinkin voi ahdistua ja tarvitsee hiljaisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 17:01

Ole sinä rauhallinen ja anna kissan rauhoittua : ) älä koske äläkä kiusaa sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.02.2009 - 17:17

käynti eläinlääkärillä auttaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 19:24

Sisareni kissa hermostui ja siinä sihistiin, kissankakka lensi ja taisi koirani pissiäkin...kissan irronneita kynsiä löytyi koiran korvalehdestä ja lattialta.

Kissan silmä paloivat. Voi mikä voimanlähde se kissa oli. Poistuttiin paikalta ja annettiin kissan asettua yksin oloihinsa. Ja vältettiin, ettei tehty samaa virhettä uudestaan. Eli varmistettiin, ettei kissa ole sisällä kun poikettiin kyläilemässä koiran kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 20:51

Paras olla tekemättä mitään. Jos panikoi koirasta, pankaa koira toiseen huoneeseen. Jos äänistä, älä lietso paniikkia näyttämällä hermostuneelta. Rauhoita tilanne ja älä itse hermoile. Jos kissa on tottunut käymään ulkona, anna sen mennä ulos. Adrenaliini pysyy jonkin aikaa sisätilojen ilmassa, jolloin kissa haistaa sen. Kissa oppii myös olemaan panikoimatta tilanteissa pikku hiljaa siedättämällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:18

Pysy itse rauhallisena. Juttele kissalle rauhallisella äänellä, mutta älä lähesty! Anna sen rauhoittua itsestään. Sitten voit kehua sitä hieman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 11:56

Hyviä ohjeita edellä,tärkeintä rauhottaa tila ja tilanne ,antaa kisalle mahdollisuus rauhoitua,rauhassa,paikassa,jossa kissa tuntee olonsa turvalliseksi.Kissa vaatii kunnioitusta omaan itsenäisyynteensä.