Mitäs te tekisitte jos kiellettäis alkoholi ja tupakka kokonaan suomesta?

Avainsanat: alkoholi tupakka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 10:25

En muuttaisi maasta.
Alkoholi ei näyttele elämässäni niin suurta osaa ja tupakka ei senkään vertaa.
Tietysti jos asiaa aletaan pohtimaan taas työpaikkojen kannalla, niin aika moni tulisi suoraan työttömäksi ja välillisesti vielä useampi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 10:31

Taputtaisin käsiä yhteen ja ihmettelisin kovin, kuinka olisi mahdollista,että ihmisten sivistystaso olisi hetkessä noussut kokonaan eri tasolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 10:32

Koska siinä tapauksessa salakuljetuksesta tulisi erittäin kukoistava taloudellisen toiminan ala, varmaankin alkaisin miettimään ammatinvaihtoa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 10:34

kai minusta tulisi raivoraitis, terveelliset elämäntavat omaava henkilö kerrankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 10:36

Mullekkin tulis tuo ammatinvaihto sit kyllä kyseeseen...hih hih.. mut ei se mun elämää oikeasti kaatais mihinkään suuntaan jos ne kiellettäis Suomesta : )
Mutta sitten kyllä verotulo vähenis...hmmm...mihin se johtaa sitten?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.02.2009 - 11:26

Miitäpä siinä muuta voisi tehdä, kuin muuttaa maasta pois, tai alkaa kasvattaa kessua nurkan takana ja keittää pontikkaa metsässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 11:31

Tekisin koti viiniä,sekä koti olutta.en polta tupakkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 11:39

Hallelujaaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 12:11

sanoisin jotta WAU! mutta viiniä tulis kyllä ikävä. Se niin ihanasti ramasoo ja rentouttaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 12:18

no ei muuttais elämän tilannetta mitenkään, koska en polta ja alkoholi ei ole mikään välttämättömyys, mutta kuten arnika jo tuossa sanoikin, et punkkua tulis mullakin pikku ikävä, kun on aina tottunut hyvän ruuan kanssa ottamaan lasillisen hyvää viiniä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 12:45

Ei muuttaisi elämääni mitenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 13:06

Ylitarkan businesskaveriksi pyrkisin, perustettaisiin oikein kunnon firma ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 13:09

Ei vaikuttais kovinkaan paljoa omaan elämääni. Lähellä olevissa ihmisissä saattais aiheuttaa kovia vieroitusoireita, ehkä jopa laitonta ostamista ja käyttöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 17:13

Salatupakit käyttöön ja salaolut myös, jos ei siitäkään apua niin muutto ehkä johonkin vapaamielisempään maahan, alkaa jo muutenkin mennä tuohon yhen läheisen maan touhuiluun nää rajoitukset tässä maassa, onneks vielä saa puhua ja kirjoittaa, eikä ehkä joudu vielä arestiinkaan, no kyllä nuokin vielä huomataan kieltää.... Suomi luvattu kieltojen maa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 17:45

Pakenisin mielenosoituksia ja vallankumousta, vaikkapa Ruotsiin tai mökille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 17:52

Saisin lisäsyyn muuttaa maasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 17:57

En voisi saada ehtoollista?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 18:51

en mitään en tarvitse niitä nytkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 20:42

Minä varmaan olisin monen muun kanssa muuttamassa muualle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.02.2009 - 22:38

en mitään minua huolettaisi enemmän rakettejen pois otto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 00:09

Samoin kuin muillekin kielloille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 00:27

ei pal mun elämää hetkauttais

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 21:51

hyppisin riemusta. Olisi aivan mahtavaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:21

Ei muuttaisi minun elämääni. Olisin tyytyväinen sen takia, ettei niin monien lasten tarvitsisi enää kärsiä vanhempiensa törttöilystä. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 09:02

Tupakan voisi kieltää vaikka heti, samoni viinan. Viiniä nautimme viikonloppuaterioilla ja juhlatilanteissa, siitä en haluaisi luopua. Mutta eihän tuollainen ole mahdollista, mitkään totaalikielto vaikka veronmaksajana joudun kustantamaan suuren ihmisjoukon "ylikäytön" (tupakan ja viinan). Sen takia en maasta muuttaisi mutta maamme joutuisi entistä suuremman ihmetyksen kohteeksi maailmalla. Tuliskos vielä joku "huivipakkokin" noiden liäksi, huh-huh?!

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 23.02.2009 - 15:42

Voi olla hieman vaikeat paikat. Tupakan lopettaminen olisi todella hyvä juttu, mutta alkoholia sitä kaipaa silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 18:12

hieno ajatus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 22:41

Ehkä noi siveyden moraalikäytännöt sais huutia. Alkaisin ehdotteleen kaikille. Jotain kivaa pitää aina olla!