miten määritellään puolivillainen?

Avainsanat: puolivillainen määritelmät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 07:26

Puolivillainen = nousukasmainen, puolisivistynyt, sivistymätön

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 07:31

Oisko siinä sit puolet ja puolet? Jos on kysymys puolivillaisesta niin luulisi, että siinä on puolet villaa ja toinen puoli jotain muuta. Noo....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 07:33

Puoliksi ajeltu lammas, heh

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 08:04

Puolivillaanen,
meilläpäin kyllä tarkoottaa pikkutuhumaa tai toholoa; Sanotahan jotta onpas tuolla puolivillaaset jutut, jos joku oikeen höpäjää tai muuten on kelevotoon asia johona ei oo oikeen järkiä.

- Synonyymikiria kyllä väittää aiva toista. -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 08:18

Puolivillainen tarkoittaa meilläpäin vähän yksinkertaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.02.2009 - 08:49

Minusta se kuulostaa olevan sellainen hutiluksen omainen. Ei tee mitään tosissaan. Kaikki jää vähän kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 09:14

puolivillainen kangas- kankaassa on jotain muuta villan lisäksi
puolivillainen muuten - ei aito vaan mukana on teeskentelyä eli tekopeliä, ei täysillä valoilla ajava vitsiniekka

Lähteet:
lennun mutu-tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 09:38

Kategoriassa opiskelu ja tieto.Tarkoittaa varmaan kangasta. villa ja tekokuitu kangasta.50% villaa,50% tekokuitua tai silkkiä,rayon ,sillaa,nylon,tai muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 10:08

Höpöttämistä ja omien keksimistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 11:55

ei aavsitustakaan.. olen kyllä sanonnan kuullut . hyvä kun sain itsekkin vastauksia tohon:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 18:55

puoleksi totta tai hutiloimalla tehty valmis tuote

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 00:12

Villavajeesta kärsinyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.02.2009 - 01:53

Sanakirja tarjoaa tosiaan "nousukasmainen, puolisivistynyt, sivistymätön" selitystä, mikä ei ollut aivan sitä mitä ajattelin. Olin siinä uskossa, että tässä olisi kyseessä sama asia kuin 'half-baked' tai 'half-assed.' Näyttää kuitenkin siltä, että puolivillaista käytetään aika monessa merkityksessä, sanan kuukkelointi tuottaa sellaisia fraaseja kuin "puolivillainen politiikka," "puolivillaista analyysiä."

Lähteet:
NYKYSUOMEN SANAVARAT

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 23:01

Tosiaan ilmaisua puolivillainen käytetään (aikaisemmin käytettiin enemmänkin) kovin monissa yhteyksissä ja niinpä tarkempi merkityskin määräytyy yhteyden mukaan. Kuitenkin yleimerkitys on väheksyvä tai jopa halventava, vähintäänkin halveksiva.