olenko minä outo tapaus ,kun hyväksyn tämän taantuman ja olen tyytyväinen tilaani, tämä on hyväksi meille kaikille.

nythän meille on kasvanut sukupolvi asenteella kaikki minulle ja heti.lainarahalla on rakennettu tulevaisuutta, asunnot,autot .veneet,moottorikelkat ym.nyt on aika laskeutua maanpinnalle. on toki aidosti ilman omaa syytä vaikeuksiin joutuneita,etenkin lapsiperheet.eläkkeet on kohtalaisen hyviä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 00:26

Olemme oppimassa jotain mistä setä Runeberg runoili : "Vaimo, vaimo, sit ei kuri kaada, veljeään ken hädässä ei hylkää. Pane leipään puolet petäjäistä, veihän naapurimme touon halla."

Jospa oppisimme pois korostetusta yksilöllisyyden ihannoinnista ja oppisimme ottamaan huomioon läheisemme. Jos sen opimme, lama ei ole ollut turha. Aika tuon näyttänee. Olemme vasta pitkän tien päässä.

Erkkipojan ajatukset eivät minusta outoja yhtään. Ajattelen itse hyvin paljon samalla lailla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 23:16

Outohan sä olet, mutta älä sure, on meitä muitakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 23:29

Ole huoletta. Yrittäkäämme hoitaa kuitenkin heikompiosaisten asiat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 23:42

Eiköhän me olla kaikki tavallamme outoja , mutta sehän kuuluu kuvioon ja hyväksytään se! Jos vielä selviämme jokapäiväisetä elämsätämme jota kuinkin kunnialla, niin silloin on hyvä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 02:06

PAREMMIN SINULLA MENEE KUIN MONELLA MUULLA ,,SINÄHÄN OLET SOPUSOINNUSSA ITSESI KANSSA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 05:40

Meidän perheessä ei mitään taantumaa taloudellisesti ole vielä ollut, samaan tahtiin kulutetaan kuten ennenkin , -90 luvun lama oli meille ankara , mutta selvisimme siitäkin pahemmitta vaurioitta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 07:20

Olethan outo vähän, mutta oletko antanut periksi kun hyväksyt tämän taantuman?
Mutta jos olet työelämässä sellaisella paikalla, että sinulla ei ole hätää tai olet eläkkeellä ja vakituinen työtulo on olemassa niin sit voin kyllä ymmärtää sun tilanteen. Jos sinulla on velkaa ja menetät työsi niin sit jokaisella olisi kyllä pelko perseessä, että mitä tapahtuu ja silloin et varmaankaan hyväksyisi taantumaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 07:24

Lamako hyväksi, ei ikinä,kun ihmiseltä viedään työ viedään siinä myös itsetunto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 07:29

No eipä tätä tilannetta hyväksymään tarvitse mennä, mutta hyväksi itselle on jos pystyy näkemään myös nuo positiiviset puolet asiassa

- vatsahaava on valittajan tauti, peräpukamat pessimistin -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 08:19

Kannattaa elää tässä päivässä,eikä hautoa sitä,mitä tulevaisuus tuo tullessaan.Ole sinä onnellinen vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.02.2009 - 08:47

Täällä on sitten toinen yhtä outo. Tyytyväinen olen minäkin, olkoon lama tai ei. Se ei ole vaikuttanut minuun mitenkään. Kunhan saan pitää katon pääni päällä ja ruokaa riittää sen verran että hengissä pysyy, niin mikä sen parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 09:24

Ylä- ja alamäet kuuluvat elämään ja ne kasvattavat. Helpoiten niistä selviää hyväksymällä ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 09:31

Ethän sinä mikään outo ole ,tai sitten olen minäkin.Olen varsin tyytyväinen kun älysivät lomauttaa minut marraskuussa,lähettivät jo lopputilinkin ,oli kiun vankilasta olisi päässyt vapaaksi riemu oli suuri.Tehköön työt joku muu tai olkoon tekemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 10:07

Varmasi tästäkin hyviäkin puolia löytyy, mutta jokainen meistä tulee vielä myös kärsimään tästä tavalla tai toisella,ennen kuin tämä on ohi, valitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 11:54

se ei paljoa auta on hyväksymättä tahi ei.. se on ja pyssyy:) tavallaan se on hyvaksi. Eihän muolimo olis ennää kestänyt tätä julmettua kehitystä ja ahneutta ja vallattomuutta. Pakko tulla pyssäys.. ja kovasti. Eihän pian ole enää mktä uutta keksittäiskään:) sanon minä vaan jotta pian taas maanviljeijää arvostetaan kun se leipä mokoma ei muualla kasva kun maassa. Yksi ihminen sano jotta nyt on rahakriisi ja seuraavaksi on ruokakriisi. Tää henkilkö oli mv. Se on ajettu niin alas jotta kohta ei ruoka riitä. Jotta kyllä tää lama hyvää teköö. Oikeat asiat taas nousee arvoonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 21:00

Siinä mielessä olen samaa mieltä kanssasi että hyvää tekee siinä kohtaa kun pitää pikkusen kattoo miten elää. Tiedän kans niin monta tapausta joidenka takia näin ajattelen. Kaikki on tullut valmiina eteen.. siis pienen notkahduksen kannalla olen.

Tiedän myös niitä joita tämä taantuma on nyt jo koskettanut niin pahasti että elämä mennyt ihan raiteiltaan... ja silloin ottaa tietysti päähän ja kovaa koko aihe.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:25

Et sinä outo ole. Kun ei tälle tilanteelle mitään mahda niin parasta (ja viisainta) on vain hyväksyä tilanne.