Miksi kirjailija ei saa sanoa sanottavaansa,vaan kustantaja on poistamassa tekstistä oleellisen.Omakustanne paras.

Kaikki kustannetut kirjat on tehty alistetusti, kirjailijan täytyy suostua kustantamon ehtoihin jos haluaa että kirja julkaistaan. Miksi on näin, minä en ainakaan suostu
kustantajan vaatimuksiin vaan harkitsen omakustannetta.

Avainsanat: sananvapaus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 22:02

Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 22:07

- Kustantajalla on juridinen vastuu julkaisemastaan tekstistä, siispä poistaa lainvastaiset jutut
- Kustantajalla on taloudellinen vastuu toiminnastaan, siispä poistaa sellaiset osat jotka saattavat heikentää myyntiä

Jos ehdottomasti haluat julkaista jotain mikä kustantajan mielestä takkuuaa em. kohtien kanssa, silloin se omakustanne lienee ainoa ratkaisu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 23:31

Kustantaja pitää yllä tasoa.
Jos haluat kuitenkin julkaista, niin omakustanteena sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 08:20

Kustantajalla on se oikeus.Omakustanne tulee varsin kalliiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 09:22

Luulen nuo kuuluisat kirjailijat saavat kirjoittaa aikavapaasti oman näkemyksensä mukaan,se on aina uusien kijailijoiden vaikeus kun kustantaja haluaa laittaa siihen oman näkemyksensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 09:30

Kustantaja joutuu vastaamaan kustantamastaan kirjasta. Kokeile toista kustantajaa, on niitäkin ketkä eivät niin rankasti katso mitä julkaisevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 10:13

Pääministerin (ex-) morsian ja kustantaja maksavat tällä hetkellä yhdessä roskan julkaisemisesta. Taisi tulla itku pitkästä ilosta molemmille?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 11:49

kyllä se niin on:) mutta eiköhän kompromissi löydy jos kirja on todella sellainen, että kustantaja sen haluaa julkaista. Neuvotellen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 17:04

Kustantajalla on juridinen vastuu tekstistä jonka julkaisee. Mitä tanhasa ei voida painaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 08:29

Kustantajan juridinen vastuu tekstistä eli ei voida painaa ihan mitä tahansa roskaa. No tuo "kuuluisa tarina" meni läpi koska kustantaja on mikä on...
Kustantajalla on myös stilisoida tekstiä, sama koskee myös lehtiartikkeleita.