Miten säästät ruokamenoissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 10:32

onnea kissanainen..tämä täällä punaisena kateudesta, käyn kerrran viikossa kaupassa, teen jonkin moisen suunnitelman mitä syömme ja mies hakee täydennystä, hän kun ei tuo kuin vain sen mitä on listassa ja sitten kysyy, että oisko voinut ostaa esim..kahvia ,kun oli tarjoukses...murrrr...nyt kyllä uskoo et saa ostaa jos halval ja vaik ei lue listas..heh...säästän siinä ,kun laitan mieheni kauppaan ei mene euroi, mutta eipä tule edes niitä mitä hän lähti sieltä kaupasta hakemaan, kun me emme tarvitse mitään, no hyvä kokki tekee tyhjästäkin hyvää, mutta niin hyvä kokki en toki ole...tarjoukset, isot määrät , pakastan ja sieltä sitten otan..esim.jauhelihasta saa monta eri ruokaa, kun se on paistettuna pakkasessa, ja ostettu tarjouksista...joukoon kasvikset, riisi, makarooni ei kaikki yhtä aikaa, mutta muunneltuna eri aineilla , saa edulista arkiruokaa...

Kysyjän kommentti

Minäkin kannatan tarjouksi kun sattuu kohdalle.
Jauhelihasta saa edullista ja monenlaista.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 10:16

En pyri tietoisesti säästämään, ja minulla kyllä kuluu paljon rahaa ruokaan, koska harrastan ruuan laittoa. Välillä joutuu uusissa jutuissa tekemään 5-6 yritystä, ennekuin ruoka onnistuu oletetusti. Varsinkin Ranskalaisessa keittiössä on paljon erittäin haasteellisia ruokia joiden valmistus on äärettömän haasteellista ja koirathan ovat näinä opettelu päivinä oikein tyytyväisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 10:17

Pyrin tekemään kaksi kauppareissua viikossa,
sekä valmistamaan esim. keittoa samalla kertaa kahdelle päivälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.02.2009 - 10:18

Tekemällä suurempia määriä ruokaa, ja pakastamalla. Ostan tarjoustuotteita. Ja mikä tärkeintä syön vähemmän, kuin 18 kg sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 10:23

En niin hirveästi säästä, mutta pidämme puuropäiviä, keittopäiviä (kerralla suurempi annos ja pakasteeseen) ja välleen sellasia perinneruokapäiviä...leipäressua, maitopottua, perunavelliä, mannavelliä...ei ole kallista ruokaa.

Lisätty: 18.02.2009 - 10:31

Tässä päivänä muutamana keitin ohraryynipuuroa...sellasista jo vähän esikypsennetyistä ja voi taivas, että oli hyvää. En ollut tehnyt sitä ainakaan 15 vuoteen ja nyt se on meillä ehdoton suosikki puurolistalla. Toinen on kaurahiutaleista ja puolukasta kypsytetty puuro, nopeakin valmistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 10:33

ruoka tarvikkeet edullisia,,EI TARVITSE SÄÄSTÄÄ

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 10:38

Ostamalla perus elintarvikkeita ei yhtään valmis tuotteita,parikertaa viikossa kaupassa ,ja syön vähemmän vanhana ei tarvitse niin paljoa ruokaa kuin nuorena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 10:57

En säästä ruoassa,koska ruoka kuuluu myös nautintoihin,mut en myöskään tuhlaa ruokaan enkä ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 11:04

Kävelymatkan päässä monta kauppaa, jos jossain kaupassa tarjous, kävelen sinne.
Tarjouksia kannattaa hyödyntää, sekä myös pakastaa.
Ruokatarvikkeidenkin hinta noussut tavattomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 11:08

Käymme isossa kaupassa n. kerran viikossa ja ostamme peruselintarvikkeet silloin, täydennystä sit, maitoa ja leipää haetaan tarvittaessa pienemmästä kaupasta. Tulee katsottua kyllä tarjousten perään ja yritetään siinä sit säästää ja tehdään keittoja joita voi syödä sit parina päivänä ja riisipuuroa ainakin kerran viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 11:15

No meillä kotona leivotaan leipää eikä osteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 11:27

No ei varsinaisesti säästetä, mutta pyritään välttämään tuhlailua, 'kaikki syödään mitä kotiin kannetaan' periaatteella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 11:35

En tietoisesti säästä ruuasta koska mielestäni ruoka on niin tärkeä juttu ihmiselle, että se on säästökohteista viimeinen, mutta se, että teen mahdollisimman paljon itse ja syömme tyynni kaiken, roskikseen ei laiteta ruokaa. Se on ehkä se meidän säästö koska meillä on aika kohtuulliset ruokalaskut:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 12:02

En säästä ruoasta. Käyn ruokakaupassa lähes päivittäin ostaen pieniä eriä irtomyynnistä. Ruoasta on vaikea säästää paitsi nyt siinä että sisäfileen ja muun kalliin raaka-aineen ostossa on eniten harkintaa.
Arkisin ei joka päivä ruokaa laiteta kotona koska molemmet töissä ja lounastetaan päivällä. Oma erikoisruokavalioni tulee aika kalliiksi eli laktoosittomat ja gluteenittomat tuotteet. Etenkin liepä on kallista ja joka aamu on oltava leipää aamiasella. Olen kuitenkin tyytyväinen että aika hyvin sopivia tuotetita on saatavana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 14:12

en säästele ruokaostoksissa. kyllähän sieltä kaupasta kiikuttaa tietysti joskus jos jonkinlaista ylimääräistä. mikään ei mene hukkaan, mutta lihottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 16:07

Vältän tuontituotteita mahdollisuuksien mukaan, sillä ne ovat täällä järjettömissä hinnoissa. Käytän paljon kasviksia ja hedelmiä, kun ovat edullisia ja ostan lihaa harvemmin, kun on niin kallista. Kerran kahdessa viikossa käydään Metrossa isoilla ostoksilla ja sitä ennen mietin mitä ruokaa tulen valmistamaan. Kahvissa säästää myös yli 20LE per paketti, kun ostaa oikeasta paikasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 19:11

Käyn kerran viikossa kaupassa kunnon ostoksilla. Viikolla voi sitten käydä hakemassa jotain maitoa ym. Suurimman osan ruuasta teen itse, käytän mahdollisimman vähän puolivalmisteita sun muita. Ja meillä menee paljon hirvenlihaa, mies kun metsästää, joten se tulee edulliseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 23:50

Tarpeen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 12:58

Mietin mitä tarvitsemme, käyn kaupassa kerran viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 23:36

Tässä vinkkejä:

Kirjoitan puutelistan kun lähden kauppaan.
Maksan käteisellä: Käytän vain tietyn verran rahaa/viikko.
Kaivelen pakastinta, yritän tyhjentää sitä vanhemmista ruoista laittamalla sieltä ruokaa.
Teen kavereiden kanssa vaihtarit pakastetavaroiden kanssa: näin ruoka ei käy yksipuoliseksi.
Katson jääkaappitavaroiden päiväykset, teen ruokaa siitä joka pian pitäisi heittää pois ennen kun pilaantuu.
Käytän luonnon antimia kesällä: Marjat, sienet, nokkonen, yms.
Ostan joskus varalle pakkaseen tarjoustuotteita.
Teen simppeliä kotiruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:39

Ruoankulutukseni on pienentynyt kun aloin syödä enemmän vihanneksia, juureksia ja hedelmiä. Eli ostan vähemmän nykyisin.