Tiedätkö kuinka tuhoisaa kierrätys ja roskien lajittelu uusiokäyttöön on? Kuinka valtavasti energiaa tuhlataan kierrätyksessä?

Huijataanko sinut lajittelemaan jätteet ja sitten ne yhdistetään kaatopaikalla tai jätteen poltossa samaan kasaan? Onko järkeä kierrätyksessä säästää satanen johon menee kuusisataa energiaan?

Lisätty: 18.02.2009 - 09:14

Minusta koko touhulla ostetaan vain hyvää omaatuntoa ja pistetään pää pensaaseen totuudelta ,kuten jänis työntää pään pensaaseen ja luulee olevansa piilossa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 23:52

Asioilla on puolensa, mutta parempaan suuntaan ollann menossa, kaatopaikat vähenee, ympäristöriskit pienenee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 09:13

SE ON SE VIHREÄ LINJA,KUSTANNUKSIA EI LASKETA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 09:16

En tiedä huijauksesta,mut meidän täytyy lajitella roskamme,kaikelle muulle jätteelle on oma paikka roskakatoksesa paisi lasille ,lasijäte on vietävä lasi keräykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 09:20

Kyllä se noin on,mutta niissä jätteissä on niin paljon rahaa kiinni ,tässä oliko se viimmevuosi vai edellinen, Helsinki nosti poliisi tutkinnan kun joku virma muka varasti helsingin jätteet.Omalle lajittelu linjalleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 11:06

En tiedä minäkään mistään huijauksesta, mut meillä täytyy lajitella jätteet eri lokeroihin. Kyllä se on välillä työlästä kun ei oikein tiedä mihin joitakin asioita laittas : (

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 12:25

Kyllä se ekologisuus arveluttaa, meillä esimerkiksi aiemmin kävi yksi iso jäteauto kerran viikossa ja vei ison lastin, nyt käy viisi isoa autoa kerran viikossa ja jokainen ottaa pienen lastin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.02.2009 - 14:11

Niin kauan kun jätehuolto on jokseenkin retuperällä, on vaikea uskoa että kierrättämisestä olisi oikeasti hyötyä. Se, että lajittelen jätteen ja lopulta ne päätyvät samaan laariin kuitenkin, merkitsee sitä, että en ainakaan voi syyttää itseäni jos homma ei toimi... Ostan tällä siis hyvää omatuntoa, vaikka ei siitä mitään hyötyä olisikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 17:15

En usko lajitteluun koska jos yksikin maa luistaa siitä niin mitä pieni Suomi voi rajojensa sisäpuolella tehdä maapallon ilmalle ja luonnolle...? Samalla pallolla kun eletään... Aivan sama kuin yrittäisi pitää jälkiruoan erossa pääruoasta, samaan vatsaan ne menevät ;))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2010 - 09:11

On hyvä jos ihmiset lajittelevat jättensä. Jos kaikki ajattelisivat ettei minun teoilla ole mitään väliä ei tämä maailma kauaa enää pyörisi. Jokaisen tulisi kantaa omat kortensa kekoon. Vastuu omista teoistaan. Pikku hiljaa alkaa muuallakin luonnon arvostaminen ja jätteiden lajittelu ym. kasvaa. Myös joissain muissa maissa ollaan jo meitä huomattavasti edellä. Eikä jätteiden lajittelu ole vaikeaa, hyvin yksinkertaista. Meidän tulee ajatella myös muitakin kuin vain omaa napaamme.

www.youtube.com/watch?v=FrAS...r_embedded