Onko sinun naapurissa asumassa paljon maahan muuttaneita ulkomaalaisia.Meillä heitä on paljon ja aina ei ole helppo heitä ymmärtää

Tässä talossa missä asun on Virosta ja Venäjältä asukkaita.On ollut kaiken laista sähläystä autojen parkkeeraamisesta roskien lajitteluun,ja kaikkea siltä väliltä.

Avainsanat: ihminen ihmiselle.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 17:17

Suurin ongelma maahanmuuttajista tulee kun he yrittävät tuoda oman kulttuurinsa ja tapansa tänne meille. Heidät pitäisi saada ymmärtämään, että maassa maan tavalla. Silloin tulisimme juttuun paremmin.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 08:36

mä en nyt kerro missä asun mutta munkin lähellä (ihan vieressä)asuu paljon maahan muuttajia ja ne ovat joko somaleja muslimeja tai arabea ja noita onkin ihan hirveesti siinä vieressä ajttelin muuttaa pois ehkä ulko maille iso-britanniaan tai jenkkeihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:40

Meidän ihan lähellä ei asu maahanmuuttajia : )
Asumme omakotitalo alueella ja harvalla maahanmuuttajalla on varaa ostaa omakotitalo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:42

Minun vieressä ei asu kuin eläimiä.
Muuten siellä ulkomailla ei muita asukkaan kuin ulkomaalaisia, joten sinne muuttamalla sitten tilanne vain pahenee.
Me usein kummastelemme ulkomaalaisten touhuja pidämme heitä tyhminä, mutta olen kuullut meistäkin sellaisia ihmetyksiä, että mikä meitä vaivaa, kun emme ikinä hymyile ja Viinaa juodaan ja tapellaan ja sitten alasti hakataan itseä selkään tulikumassa huoneessa puunoksilla. (kummallista porukkaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:57

noin puolet minun lähellä asuvista on maahan muuttajia,,SUOMALAISIA,RUOTTALAISIA,SAKSALAISIA NORJALAISIA TANSKALAISIA,ENGLANTILAISIA ,IRLANTILAISIA,ITALIALAISIA ,ESPANJALAISIA,,JA 100 MUUTEA KANSALASUUTTA VÄHINTÄÄN ..HYVIN TOIMEENTULLAAN ,,ei mitään ongelmia asunut tässä nyt 2v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:57

Meidän kaupunginosasssamme ei asu maahanmuuttajia, on kantakaupungin aluetta jossa omistuspohjaisia asutnoja. "Muuttolaiset" asuvat lähiössä joissa on kaupungin vuokra-asuntoja.
Eilisiltana ko. asioita käsiteltiin TV:ssä eli ns. "kulttuurieroja" ja miten niihin pitäisi suhtautua. hyviä, terveitä mielipiteitä siellä oli, joillakin. Asumme Suomessa ja myös heidän pitää sopeutua tänne ja opetella suomalaisia tapoja jos täällä aikovat asustella. Emme halua muuttaa pohjoista maatamme Somaliaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:59

Täällä ei asu ihan lähellä ketään voi mennä ulos niin voi nähdä hirven tai peuran,jäniksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 09:35

täällä maalla ei ole naapuria, kuin 300 m päässä ja sitäkään ei näy, kuin silloin täkköin ja muitakaan aukkaitta, jotka asuvat harvakseltaan tuon kotitien varella..ja keskustassakaan ei niitä ole, mutta henkilö kohtaisesti tunnen muutaman ja yksi heistä on meille ,kuin oma poika...hän on somali ja aivan suloinen, käy aina silloin tällöin meitä katomassa ja aina kun isäntä tarvitsee apua, jossain isommassa projektissa, hän tulee ilo mielin auttamaan..hän onkin nimennyt meidät suomalaiseksi isäksi ja äidiksi....ja me olemme ylpeitä siitä, myös hänen ystävät ovat todella ihania ihmisiä, me olemme saaneet tuntea hänet jo 15v...hän oli hyvin nuori kun tuli suomeen...sisarukset menivät muihin maihin ja hän tuli serkkunsa kanssa tänne suomeen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 09:38

ei ihan naapuristossa mutta tuttavapiirissä on. Venäläisiä aviovaimoja, suomalaisilla miehillä.. turkkilaisia kebabin pitäjiä ym.. paikkakuntani ulkomaalaiset ovat ihan siistiä ja ahkeraa väkeä. Ei moitteen sanaa.. mutta kyllä kieltämättä karvani nousee pystyyn luuseri ulkomaalaisista joita muualla asuu:) siellä etelä suomessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 09:48

Eipä ole naapurustossa näkynyt, ja jos asuisi niin en ole ainakaan huomannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 10:19

Kaupungissa asuessani oli ympäristössä maahanmuuttajia. Ei ollut ongelmia kenenkään kanssa. Olivat ahkeria yrittäjiä, työssäkäyviä arabeja. Kohteliaita ja ystävällisiä. Toisessa kaupunginosassa sitten ongelmia paljon sekä suomalaisten, että ulkomaalaisten kanssa. Jos ihminen tekee työtä ei jää niin aikaa rötöstelyyn eikä vetelehtimiseen! Täällä maalla meidän lähellä ei oo kun savolaisia ja karjalaisia. Ainoastaan pari savolaista perhettä "ongelmaisia"...eivät osaa tervehtiä, aikuiset ihmiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 10:38

On sen verran pieni paikka ja palvelut vähissä että eivät ne tänne halua.
Muutama venäläinen vaimo täällä on mutta eivät ole häiriöksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 12:18

Seinäjoella opiskelijoita sekä ravintoloitsijoita eri maista.
Opiskelija-asunnot lähistöllä, mutta mielestäni kotimaiset opiskelijat enemmän aiheuttavat häiriöitä. Hyppivät autojen katoilla kerrostalojen parkkipaikoilla ym .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 17:26

Lähinaapurissa ei asu ulkomaalaisia. Mutta kotimaisia romaneja vastustetaan. Heitä ei huolita rajanaapureiksi. Menee kuulemma lähinaapureitten kiiinteistöltä arvo romaneitten takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 23:54

Sopivasti. Ollaan paljonkin tekemisissä. Lomallekin otin yhden pakolaisperheen mukaan viikoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 13:00

Naapurustossani asuu vain Suomalais-syntyisiä asukkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 16:33

Lähinaapurustossani asuu vain paikallisia, joten minä olen se kamala ja kummallinen maahanmuuttaja. En tietääkseni ole aiheuttanut mitään ongelmia, kun tervehtivät ystävällisesti törmätessään. Tavoille oppiminen on ollut aika rankka prosessi, mutta onneksi ollut hyviä opettajia. Suomessa ulkomaalaisen on muuten todella vaikea oppia "tavoille", kun vain harva tervehtii saati, että olisi niin paljon kaveria että neuvoisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 00:29

ei ole, ja olen asiasta ihan tyytyväinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:41

Ei ole paljon. Joitakin venäläisiä kyllä. Heidän kanssaan on helppoa tulla toimeen, samoin virolaisten. Sen sijaan ns. pakolaisten kanssa on ollut hankaluuksia välillä. Lähinnä häirintää...