Suunnittelemme matkaa Viroon tai Latviaan ehkä kesäkuussa.Haluaisin meren äärelle johonkin tasokkaaseen paikkaan. Neuvoisitteko?

Olemme olleet Pärnussa. Se ei miellyttänyt meitä. Emme kaipaa aktiviteetteja. Lepäilisimme vain.

Avainsanat: loma mukavuus toipilas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.02.2009 - 15:19

Saarenmaa voisi olla teitä miellyttävä paikka. Rauhallinen ja kaunis, Kuressaaren kaupunki on pieni ja suloinen. Kuressaaressa sijaitsevan Georg Ots Span sanotaan olevan yksi Viron parhaista, www.gospa.ee/ . Virolaisen Naistelehen kuukausittaisessa niksilehdessä Nipiraamat arvioitiin joulukuussa 2008 eri kylpylöiden huoneita, ja juuri tuo Georg Ots Spa sai parhaat pisteet 10/10 samoin kuin toinen Kuressaaren hotelli Johan Spa, www.johan.ee .

Monet matkanjärjestäjät järjestävät Saarenmaalle pakettimatkoja, mutta omalla autolla matkustaminenkin on helppoa. Hyvä puoli omassa autossa on se, että voi ajella katsomassa Saarenmaata Kuressaaren ulkopuolellakin. Jos omalla autolla lähtee, kannattaa varsinkin kesäaikaan varata laivalippu mantereelta etukäteen netin kautta, e-pilet, www.laevakompanii.ee/index.php . Sivuilla voi tehdä e-piletin ostamisen viron tai englannin kielellä. Lipulla pääsee varaamalleen lauttavuorolle jonottamatta, jonon ohi.

Päädyitte mihin matkakohteeseen tahansa, mukavaa ja rentouttavaa lomaa teille!

Kysyjän kommentti

Kiitos valaisevasta ja rohkaisevasta matkainfosta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 01:46

Luulisin että tuo Saarenmaa voisi olla kiva, vuokraatte mökin ja siellä saa lepäillä rauhassa tai mennä häluun jos haluu! Latviaa en tunne ,mutta itsekin olen siitä kiinnostunut, joten katsotaan kesällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 05:52

SAARENMAA jos hakee rauhaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 07:15

Jurmala Latviassa on kaunis paikka, varmaankin aika vilkasta kesäisin. Pistäydyin siellä marraskuussa Riiasta.
www.jurmala.lv/fi/home/turis...fault.aspx
fi.baltcott.com/page/latvian_objects
Virossa Saarenmaa:
www.viroweb.com/saarenmaa/vi...a=majoitus

Pärnun edustalla on myös pieni viehättävä saari Kihnu, tutustumisen arvoinen paikka:
www.kihnu.ee/
www.iltalehti.fi/tsau/matkaj...1328.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 07:16

Pirita Spa on aivan meren rannalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 07:52

En ole käynyt, mutta ystävättäreni vietti aikaa Gristallin kertomassa paikassa. Saarenmaa, Haapsalu...kesällä kauniita ja mukavia paikkoja.www.saaremaa.ee/index.php?op...Itemid=348

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 07:52

Saaremmaata suosittelen ihan siksi,kun siellä on niin kaunista.Itse en ole siellä ollut,mut siskoni on käynyt siellä useasti,ensi kesänäkin menee,on opetellut oikein viron kielen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:40

Ehdotan Jurmalaa tai sitten jopa Liettuaa, siellä on Kuurinköngäs joka on hieno paikka hiekkarantoineen. Kokemusta siitä ei tosin ole mutta olen nähnyt sieltä filmin ja matkaertomuksia kuullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:43

Monet ovat kehuneet saarenmaata kauniiksi : )
Viime kesänä sukulaiset olivat moottoripyörillä siellä ja sanoivat, että tänne haluuvat uudelleen : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:48

Minusta Virossa on Hiidenmaalla ja Saarenmaalla aivan upeita merenranta maisemia ja hienoja ihmisiä, sekä mukavia lomapaikkoja. Suosittelen lämpiästi.
Latviasta itsellä erittäin huonoja kokemuksia ja sinne en suosittele menemään. Kerran pankkiautomaatilla yritettiin ryöstää jopa kortti, mutta erehtyivät yrittämään väärältä henkilöltä, ja saattavat muistaa tekosensa vieläkin.
Siellä muutenkin tuntui ihmisten pääasiallinen tavoite olevan saada länsimaalaiselta rahat pois ilman vastiketta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 19:03

Ehdotan Rigaa / Jurmalaa Latviassa. Rigasta löytyy hyviä ja tasokkaita hotelleja eikä matka rannoillekaan ole ylivoimainen. Kun rantaelämä kyllästyttää, löytyy kaupungista paljon katsottavaa. Suurena plussana vielä kohtuulliset matkat Suomesta.

Toinen hyvä kohde on Saarenmaa Virossa. Matkat vielä lyhyemmät kuin Latviaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 23:55

Jurmala ykkönen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 00:58

törmäsin tuossa yhteen mainokseen, vilkaiseppa sitäkin

www.framare.ee/?go=index&lang=fin