Oletko koskaan masentunnu ja ahdistunnu?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.02.2009 - 08:04

Aina silloin tällöin olen ja joskus ahistaa kovastikin. Kuulunee kai elämään ja asiat täytyy silloin selvittää. Yhden ainoan kerran elämässäni masennuin ihan todellisen syvästi. Meni melkein pari vuotta selvitä siitä. Niin, että tiedän millainen on masentunut ihminen. Tällä hetkellä kaikki on silleen hyvin, että pieni ahdistus ei kauan vaivaa. Surut pois ja kukka rintaan.

Kysyjän kommentti

Todella surut pois ja kukka rintaan. Annetaan auringon pistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.02.2009 - 22:28

En nykyisin. Osaan kai ottaa elämäni niin rennosti, että ei pääse masentumaan eikä ahdistumaan. Elämä on opettanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 22:36

En ehdi masentumaan ja ahdistumaan,kun on aina niin paljon tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 00:41

ei ole toistaiseksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 01:07

Olen toki. "Soitto on suruista tehty".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 01:13

Voi voi useinkin, v arsinkin täällä etelässä, kun pitäisi asioita hoitaa ja tulee yllättäviä esteitä! Kaikki ei ole niin helppoa kuin luulee, valitettavasti. Täällä saa varautua kaikenlaiseen vastoinkäymiseen, vaikka oletkin vain lyhyen aikaa,mutta paljon tapahtuu sellaista mistä et voi edes uneksia, paikallinen pyrokratia on huipussaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 03:15

EN OLE,jos ei tänään ehkä huomenna sopii aasiaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 07:17

Totta kai sitä joskus on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:00

Kyllä minä olen sellainen masetuvainen ihminen, kannan liian paljon huolta kaikista asioista ja hartiat ei meinaa jaksaa aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:03

Voi voi, montakin kertaa elämässäni olen ollut masennuksen syvissä syövereissä,ei elämä mene,kuin vesi lautaapitkin,välillä en ole nähnyt aurinkoa vaikka,se on paistanut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:06

Niinkauan kun olen elänyt joka päivä saa taistella sitä vastaan.Masennusta sekä ahdistusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:33

En omaa masennustaipumusta. Masennus on eri asia kun se että joskus ei jutut mene niinkuin haluaa ja silloin harmittaa. ja on vähän alamaissa. Masennus=sairaus ja vakava sellainen, sanotaan sen tänä päivänä olevan toisella sijalla suomalaisten sairaustilastoissa, ensimmäinen on aikuisiän diabetes.

Lisätty: 18.02.2009 - 08:34

En ole kuitenkaan ns. huoletonta, hälläväliä tyyppiä vaan päinvastoin tarkka kaikessa. Sitä edellyttää jo ammattinikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 08:34

Olen minä taistellut tämän asian kanssa vuosikausia ja pettymyksiä tullut vastaan ja paljon.
Aina, ajattelen, että toivottavasti se aurinko paistaa tähän risukasaan....
Voimia kaikille jotka painiskelevat näiden asioiden kanssa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 09:32

Kyllä olen, mutta aina niist on yli päästy ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos menee liian raskaaksi niin mielenterveystoimistoon mars.. sitä ei kannata ja jaksa kuunnella jos on mieli maassa pysyvästi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 10:00

Monasti. olen sairastanutkin masennuksen mutten siihen lääkäreitä ole tarvinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 10:15

kyllä ja syvällä olen käynyt...se sairaisus oli kyllä näistä minun sairauksistani pahin, kun positiivisena aina ajattelin , että huomenna on asiat paljon paremmin niin tuossa tilassa sitä vain pelkäsi, miten kähän huonommin huomenna on...huh...kaikki alkoi kun lääkäri teki hengen vaarallisen hoitovirheen, jolloin menetin rakkaan firmani..terveyteni ..siinä samassa meni isä ja 3 kk päästä äiti..tämän naisen nuppi ei kestänyt, ja alkoi 2v..taistelu pohjalta ylös, nyt olen henkisesti kestävämpi, ei pieni murehdita, ja ajatellaan positiivisesti..aina on jotain hyvää, jotain pientä josta voi iloita, ja jos ei muuta naurun aihetta keksi , niin nauran itselleni, sen verran aina teen jotain hassua jota voi hetken nauraa....mutta ettenkö pelkäisi uutta masennusta, kyllä, se on mielessä, ja viime kesänä kun taas sairastuin niin olikin hilkulla, kiitos läheisten ,ystävien jotka tukivat ja toivat aurinkoa elämään ja uskoa huomiseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 17:20

Ajoittain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 19:04

Kyllä se masentuneisuus kuluu jokaiseen ihmiseen, sitä en tiedä millä tavalla, on sitä jokainen kokenut, pettymykset, surut sun muut kaikki vaikuttavat ihmisen spyykkeeseen. Ihminen voi olla allapäin omissa mietteissään, toiset ei välttämättä ymärrä asiaa mistä se johtuu. Mie ainakin haluan olla omassa rauhassa kun ajattelen asioita, ei välttämättämättä tarvitse olla masentuneisuutta.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2009 - 23:56

Jos harteilleni kasataan liikaa tehtäviä ja taakkaa, masennun valtavasti. Ahdistunut en tavallaan ole, jos normaali arki sujuisi edes jotenkin. Minulta löytyy kaikki tunneskaalat, en pimitä niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 00:12

olen kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:44

Olen silloin tällöin. Ehkä yhtä usein kuin huoleton ja onnellinenkin. Arvelen, että se kuuluu välillä elämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 16:07

Kyllä sekin on tuttua,luulen,että se käy kylässä jokaisella omalla ajallaan.Tauti voi,myös päästä pahaksi pitkittyessään silloin tarvitaan hyvän terepeutin apuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 21:21

Kyllä välillä masentaa ja ahdistaa. Kerran kokeilin lääkkeitäkin, mutta luovuin niistä, kun tuli niin pöhkö olo. Nyt yritän vain selvitä huumorilla vaikeistakin tilanteista.