Uusi koulu

Peruskoulu kohta loppuu ja uuteen kouluun pitäisi mennä mutta olen ujo enkä uskalla mennä? mikä avuksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 18:18

Tuskin se uusi koulu kuitenkaan ennen syksyä alkaa?
Hanki harrastus jossa tapaat ihmisiä ennen sitä;
- pesäpallo
- jalkapallo
- partio
- tanhu
- marttakerho

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.02.2009 - 18:05

Menet vaan rohkeasti. Äkkiä siellä tutustuu uusiin kavereihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 18:44

onko sinulla nyt täsä koulussa ystävää, joka myös ois siirtymässä tai miettii siirtymistä jonekkin opinahjoon, kysyppä josko hän lähtis samaan paikkaan ja silloin sinulla jo on ystävä,, jonka kanssa voit tutustua uusiin ystäviin siellä koulussa....onnea sinulle ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 18:45

Jos nykyisiä koulukavereitasi menee samaan kouluun. Menkää yhdessä.
Minäkin olin aikoinani hyvin ujo ja uuteen kouluun meno oli todella vaikeaa. Sydän hakkasi rinnassa tuhatta ja sataa. Katselin vain miten toiset käyttäytyivät ja kuljin perässä. Olen vieläkin ujo ja uudet tilanteet ovat todella vaikeita, mutta kyllä niistä selviää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 19:16

Sun täytyy jutella äidin tai isän kanssa asiasta, sua jännitä niinkään paljoo jos kehtaat sanoo niille, että sua jännittää.
Vanhemmat voi sun kanssa käydä vaik kattomassa sitä uutta koulua : )
Varmaan opettajakin järjestää sellaisen tutustumiskäynnin : )
Hienoa, että sinä täällä edes sanot sun jännityksestäs mut me ei voida kuin näin sua auttaa.
Ole reipas äläkä hirveästi jännitä mene reippaasti vaan puhumaan jännityksestäsi ei sun yksin sitä tarvii kestää : )
Täällä on monia ihmisiä joita jännittää pienemmätkin asiat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 19:25

Rohkeesti vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 20:29

Et ole ainoa. Muutokset kuuluvat (nuoreen) elämään. Turha kai sanoa, mutta eläkkeellä muistelet huvittuneena hankaluuksiasi. Tosin siihen helpotukseen lienee tovi, mutta aika rientää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 21:19

hyvin se menee..tiedän kokemuksesta. Kun olet reipas ja tutustut rohkeasti muihin. Älä ujostele

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 07:29

Menet reippaasti vaan ja varmasti saat heti kavereita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 00:11

Uusi koulu ja kaveripiiri voi hävittää ujoudenkin. Ajattele tätä mahdollisuutena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:51

Et ole ainut, joka on ujo ja jännittää. Ei siihen kukaan siis kiinnitä huomiota eli rohkeasti vaan menet. :)