Miten Kairossa saa turistioppaan?

Avainsanat: kairo egypti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 14:49

www.min-travel.com/cairo_cit..._Tours.asp
www.worldtravelguide.net/cit...Cairo.html

Noilla sivustoilla muutamia paikkoja joista voit etukäteen kysellä. Itse olen aina käyttänyt paikallisia, jotka buukannut vaikkapa hotellin kautta. Aina nimittäin löytyy jonkun respassa työskentelevän veli, serkku tai kumminkaima, joka on valmis opastamaan tuossa kaoottisessa, mutta tavattoman ihanassa kaupungissa. Ilmaisia lounaita ei ole, joten aina joudut jotain maksamaan.. Suurimman virheen voit tehdä menemällä haluamasi kohteen lähelle ihmettelemään orvon näköisenä, sillä silloin kimpussasi ovat röyhkeimmät rahastajat kuin haaskalinnut.
www.hospitalityclub.org/ sivuston kautta löydät kanssa kivoja paikallisia oppaita, mutta pelisäännöt on hyvä tehdä selkeiksi heti alkumetreillä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 13:46

Kairossa turisti oppaita tulee vilisemällä,tarjoutuvat opastamaan ihan mihin tahansa.Mutta sitä kun ei tiedä minkalainen tyyppi se on paras olla ottamatta tarjoutujia saattaa mennä vain rahat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 13:53

Vähän niinkuin edelläkin, parempi kysymys on "miten Kairossa pääsee turistioppaasta eroon"
käytä firmoja älä sorru ensimmäiseen tai sitkeimpään tarjokkaaseen ,,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 13:54

Kannattaisiko soluttautua jonkin tuntemasi matkanjärjestäjän opastetuille lenkeille; paikallisia tarjokkaita todellä tyrkkää ja mikä ettei heissäkin helmiä, jos Sinulla psykologista silmää...
ja kirjallisen saa jo kotomaasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.02.2009 - 13:58

Eli siis Suomestako pitäisi selailla turistioppaita? Vai yritänkö siellä Kairossa etsiskelemään?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:04

Omatoimimatkalla suosittelen opastettuja retkiä ja en suosittele yksittäistä kadulla tarjoavaa "opasta"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:17

Ainakaan ekakertalaiselle en suosittele paikallista paitsi jos teitä on isompi porukka. Itsellä on jo sen verran silmää ja ihmistuntemusta sekä vähän muistissa arabian kieltä, että paikallisen luotettavan oppaan saa helposti. Viime kerrasta jäi hyvä mieli ja kivat kokemukset. Varovainen pitää olla ja mitään ei pidä maksaa etukäteen, niin me ainakin tehtiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2009 - 15:53

joo oppaita kairossa riittää joka lähtöön mut kannattaa kysyä hotellilta opasta ja kyytii eli joku vie teidät kohteelle ja odottaa autoineen siellä kun napsitte kuvii ja eteenpäin
kairossa kannattaa viipyä mahdollisemman vähän aikaa ja jatkaa eteenpäin kun giza sakkara ja museo on tsekattu ni äkkii eteenpäin