kumpi koirarotu parempi lapsiperheelle maalle,lyhyt karvainen collie vai kultainen noutaja, vaiko muu rotu?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 10:53

Colliet ja noutajat sopivat hyvin maalle samoin perheelle jossa on lapsia jotka eivät oli ihan pieniä, sellaisia lapsia jotka pystyvät jo käsittelemään isompia koiria. Mutta jos sinulla on pieniä lapsia suosittelisin jotakin terrieriä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 10:49

Sedällä (siis isän veljellä) oli aina collie. Ainakin se sopi maalle (ja maatilalle) erinomaisesti. Nautti myös yksin olosta ja lehmien sekä lampaiden ajamisesta. Noutaja on vissiin hieman enemmän seuran kipeä ja nimenomaan ihmisen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 10:58

Molemmat sopivat. Noutajat ovat lapsiperheeseen usein otettuja koiria. Berninpaimenkoirakin on perhekoiraksi erittäin sopiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 12:01

Lyhyt karvanen collie,noista kahdesta ehdottomasti paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 13:23

Noutaja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 13:51

Pattereilla toimiva lelu on kaikkein paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:04

Ottasin itse collien jos on lapsukaisia, noutaja on aika vankka koira kumminkin kun sillä sitä voimaa tahtoo olla, collie on sirompi ja vähän kevyempi ohjailla. Toki koulutuksella on asiansa tähän ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:54

Kultainen noutaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 17:25

Saksanpaimenkoira narttu, vahtii lapsia hyvin sisällä ja ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 12:54

kultainen noutaja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:55

Ehdottomasti noutaja on parempi lapsiperheelle, luonteensa puolesta.