Mikä on kuvan aihe?

Monet, Degas, Renoir, Seurat

Avainsanat: mikä on kuvan aihe

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 11:43

Mainitsemasi taiteilijat edustavat taidesuuntaa, jota kutsutaan impressionismiksi. Heille tyypillinen aihepiiri on: maisema, katunäkymä, kilpa-ajoradat ja huvittelupaikat.

Impressionismi pyrkii ilmaisemaan välittömiä, silmänräpäyksellisiä liike-, väri-, ilma-, ja valovaikutelmia.

Tämä näin lonkalta sanottuna, mutu-tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.02.2009 - 10:35

Arvauksella nainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 11:06

Ainakin Renoreilla aiheena oli usein nainen, myös Monetilla mutta ei niin korostetusti. Vanhemmassa taiteessa henkilöhahmot olivat keskeisiä aiheita, esitystyyli vaan vaihteli riippuen taiteilijasta. Maalaus on oikea nimi kun kuvataiteesta puhutaan (sorry vaan , täällähän sanoataan ettei kysymyksiin saa esittää korjauksia mutta teen sen...)

Lisätty: 17.02.2009 - 12:51

corr. Renoir...

Lisätty: 17.02.2009 - 12:53

Kysymys oli harhaanjohtava, vaikea oli tietää mitä tarkoittaa, lieneekö ollut tarkoituksella vai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 11:39

Jos kyseessä oli kompa, niin kaikki nuo kuuluisat taiteilijanimet löytyvät konjakkipullojen etiketeistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 12:06

Nyt ei olut mutu tietoa,eikä kutu tietoa,Mutta olen maistnut ,Monet,Renoir ,konjakkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 12:07

Kyllä Lennun lonkka on pätevä
fi.wikipedia.org/wiki/Impressionismi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 13:49

Aiheeseen lityvät alkoholijuomat tulisi saattaa laittomiksi, kuten kaikki muutkin päihteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:06

Mulle tuli mieleen konjakki josta niin paljon pidin aikoinaan mut nyt siitä on vain muisto : ) mut nimet jäi mieleen kun niistä joistakin tuli aivan kauhea olo, liekkö ollut pilaantunutta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:07

Tuoli?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:55

Monet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 00:29

Kyllä ne taitaa kaikki olla konjamiineja sittenkin.