Vapaaehtoiset rokotetutkimukset? Muutama päivä sitten oli aiheesta kysymys : www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/8192

Samanlaiseen aiheeseen liittyvä lehtijuttu, pistääkö harkitsemaan uudestaan?
Toiko rokotuskoe ihotaudin?
koko juttu:

www.iltalehti.fi/uutiset/200...5_uu.shtml

Avainsanat: vapaaehtoiset tutkimukset koekaniinit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.02.2009 - 10:32

En lähtisi mihinkään tutkimukseen mukaan, jota ei ole vielä hyväksytty virallisesti käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 10:33

Näin sn jutun lehdestä,kyllä sen ihmisen jalka oli kamalan näkönen ja varmasti kipeä,itse en uskaltaisi koekaniiniksi on tuota allergiaa jo muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 11:02

Kouluaikana tuli allergisia reaktioita rokotteesta, en muista mikä rokote oli kyseessä, mutta vaiva oli hankala. Itse en uskalla koekaniiniksi ryhtyä mutta mikäli ei ole ollut mitään reaktioita eikä ole allergioita yleensäkään, voihan silloin auttaa asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 11:27

onneksi on vielä ihmisiä jotka osallistuu erillaisiin tutkimuksiin koehenkilöinä vapaaehtoisesti ilman rahallista korvausta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 11:49

Kyllähän nämä 'ihmiskokeet' on Suomessa aika kontrolloituja ja turvallisella pohjalla (näin ainakin haluan uskoa) ja parempi että ne ovat vapaaehtoispohjalla eikä maksullisia niin ettei jotkut ahdingossa olevat joutuisi kiusauksen 'myydä itseään' terveytensä kustannuksella. Uskoisi ainakin oman harkinnan olevan näin vähän terveemmällä pohjalla.

Olen aikaisemmin osallistunut muutamaan vastaavan kokeeseen, nyt oma osallistumiseni lääketeollisuuden koekaniinina on päättynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 12:10

Saattoi se tuodakkin iho taudin,se on mahdollista.Olen lukenut ,jostain ihmiskokeista olisi mennyt koko terveys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 12:33

tuohon rokotus ja alergiaan en ota kantaa sen empää, mutta tietääkseni nuo jotka osallistuu lääkeaine testauksiin saavat muutaman satasen, niin oli kirjoitus joskus Turunsanomien extrassa, ja usein ne ovat lääketieteen opiskeliota jotka noihin testeihin osallistuu...anteeksi ylitarkka , mie nyt kyllä poikkesin pahasti aiheesta, mutt oli pakko laittaa, kun olin lukenut näin...niistä maksuista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 13:48

En itse osallistuisi mihinkään tutkimuksiin. Tunnen käytännöt ja tiedän riskiennusteet lääketutkimuksista ja pysyn niistä erossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:08

En ikinä minäkään osallistuis mihinkään lääke/rokote tutkimukseen , olen niin monelle lääkeaineelle allerginen, henkihän siinä voi lähtee jos semmoseen ruppee : ) ja : (

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:55

En lähtisi sellaiseen tutkimukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 19:47

Hienoa, että vielä löytyy vapaaehtoisia ottamaan osaa lääkkeiden testaukseen. Sehän on kuitenkin ainoa tapa selvittää lääkkeen toimivuus.
Lääketeollisuus valvoo tarkasti menossa olevia kokeita, joten vahinkoja koetilanteissa syntyy onneksi hyvin harvoin.
Vaihtoehtonahan ovat paljon parjatut eläinkokeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 00:45

Eipä löydy motivaatiota