Espanja mainosti rantakuvilla – ranta olikin Bahamalla. Miten huijatuksi tunnet itsesi kun matkaesitteen kuvat on jostain muualta

Espanja mainosti rantakuvilla – ranta olikin Bahamalla

koko juttu:

www.taloussanomat.fi/mainont...094168/135

Avainsanat: esitekuvat huijaus väärät mielikuvat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 10:10

Totta Mooses suuttuisin ja saisin pikkutarkkaan siuluuni rupia jos moista havaitsisin. Tosin en ole noita rantakuvia sillä silmällä katsellutkaan, mutta joskus on vähän keittänyt hotellien mainoskuvien kanssa.

Kyllähän sen on jo aikoja sitten oppinut, että rajauksesta se on kiinni miltä kohde näyttää, mutta kuitenkin se vilpillisen mainonnan raja on usein aika lähellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 09:49

EN TUNNE TULLEENI HUIJATUKSI ,en katsele matka mainoskuvia.,.,.,netistä mieluumin katson lomakuvia

Lisätty: 17.02.2009 - 09:50

vaikka napsulaisten ottamia kuvia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 09:49

kyllä tuntisin itseni tosi huijatuksi,Espanjan rannat on tietysti pilalla,niin täytyy varastaa maisemat muualta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.02.2009 - 09:51

Onpas espanjalaiset hölmöjä. Miksi esitellä muita rantoja, kun omiakin on vaikka kuinka upeita. Tyylinsä kullakin näköjään. Mun matkakohteen esitteet ovat kuvanneet sitä, minkä paikan päälläkin olen voinut nähdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 09:54

Tuo on erittäin yleistä, matkaesitteissä, paineutissa myös. Puhumattakaan lehdisiä ja muista. minua eivät onnistu kovin helposti huijaamaan eli asialla ei merkitystä. espanajn rannoissa ei taida paljoa mainostamista enää olla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 10:35

Ei haittaa, huijasivathan venäläisetkin siinä avaruusjutussa näyttämällä pätkän avaruusleffaa omana kuukävelynään.
Siis vanha keino...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 11:09

Ei minua häiritse mainos kuvat, sillä niitähän on aina manipuloitu ja muuteltu paremman näköisiksi. Tunnen Espanjan rannat sen verran hyvin, että tiedän mihin menen ja kyllä täällä on tosi hyviäkin rantoja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 12:45

tuollainen mainostaminen on törkeetä, en voi oikeesti tajuta , että mitä hyötyy...nyt ei ainakaan mitään ,kun käry kävi....kyllä katson tarkkaan netistä maisemat jos menen espanjaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 13:45

Mainonnan keinot ovat erittäin epäilyttäviä nykyisin ja itsekkin mainostavana raivostun usein mainosten vääristelevästä sävystä. Espanjan lomakohteet tuntevana en kyllä enää vuosiin ole selannut esitteitä tai mainoksia, mutta paheksun toimintaa silti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:10

Kyllä firman on nolo moisesta kärähtää. Kyllä palautetta lähtisi, jos moisen huomaisin, mutta ei mopolla mahottomia. Kas, kun Valperikin kysyy, olinkin odotellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:12

Kyllähän ne käyttää vaikka minkälaisia keinoja, mut ei mulla nyt elämä tähän kaadu, tuskin enää muistan koko asiaa kun varailen seuraavaa matkaa : ))
No, eihän tuo ole fiksu teko...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:57

Kyllä sitä saattaa joutua huijatuksi tahtomattaan.Ikävä juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 18:11

Harhaanjohtavaa mainontaa, siitähän tässäkin on kyse. Samoja temppuja kyllä osaavat muutkin, jopa täällä suloisessa Suomenmaassa, valitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 19:05

Kyllähän se näin jälkeenpäin tuntuu hullulta ja kurjalta, mutta kun maata ja sen rantoja ei tunne ei osaa epäilläkkään huijauksia. Nyt kun asia on nostettu esiin katselee vähän kriittisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 19:37

Aika törkeetähän se on, mutta niinhän se on että kaikkee mainosta parannellaan nykyään kun siihen on mahdollisuudet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 18:58

Yksiselitteisesti kyseessä on huijaus. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 00:48

Kauppamiehen moraalia, kunhan myydyksi saa