Oletteko huomanneet tämä tietokone on myös laskukone.

Tuli tuossa mieleen tämmönen kun aiemmin oli laskutehtävä kysymyksiä.

Avainsanat: tietokone laskukone osaako joku käyttää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 23:30

Windowsin laskimen voi lisätä käyttöön (jos sitä ei ole)
XP:ssä se löytyy Käynnistä / Ohjauspaneeli / Lisää tai poista sovellus / valitse Lisää tai poista Windowsin osa / aukeaa Ohjattu Windowsin osien määrittäminen / valitse Apuohjelmat ja työkaluohjelmat ja valitse Tiedot... / valitse Apuohjelmat ja valitse Tiedot...
laita kruksi kohtaan Laskin (jos sitä ei jo ole) ja hyväksy OK.
Katso samalla onko muutkin tarpeelliset ohjelmat asennettu.

On olemassa parempikin "Microsoft® Laskin +"
jossa on valuutat ja vaihtokurssit sekä muunnin.
Jopa toiminto "Nouda EKP:n vaihtokurssit".
Laskin on toiselta nimeltään CalcPlus.exe
Asennusohjelman nimi CalcPlus.msi

Hyvä muunninohjelma "Convert for Windows"
ilmainen, joka muuntaa melkein kaiken
joshmadison.com/article/conv...or-windows
Convert for Windows
Convert is a free and easy to use unit conversion program that will convert the most popular units of distance, temperature, volume, time, speed, mass, power, density, pressure, energy and many others, including the ability to create custom conversions!

Lisätty: 18.02.2009 - 21:08

"Microsoft® Laskin +" (Microsoft Calculator Plus) löytyy osoitteesta:
www.microsoft.com/downloads/...laylang=en
4. The application is optimized for Microsoft Windows XP or above.
mutta siellä on myös huomautus: (joka voi vaikeuttaa asiaa joillakin)
"This download is available to customers running genuine Microsoft Windows."
Valitse myös: Change Language: Finnish

Kysyjän kommentti

Perusteelinen vastaus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.02.2009 - 09:14

Laskunkone ominaisuudet tietysti riippuvat siitä, millaisia ohjelmia itse kullakin on käytössä. Perusjutut löytyy kaikista koneista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 09:21

Miullakin on laskukone ,mut vasta kun poikani sen siihen laittoi,en tiedä mistä sen löysi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.02.2009 - 09:24

Onhan se täällä, ja on tullut joskus kokeiltua. Käytän mieluummin erillistä laskukonetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 09:25

Kyllähän se on ja paljon sitä käytän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 09:36

osaanpa laskea minäkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 10:28

Kuuluu vakiona, mutta löytyyhän niitä netistäkin.
Koneessasi on melko varmasti myös FLIPPERI.
(käynnistä -> kaikki ohjelmat -> pelit -> pinball)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 11:11

Hyvä että huomasit sen ! Onhan selvää että tietokone pitää osata myöskin laskea, eihän se mikää tietokone olisikaan!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 13:03

en ole kans tarvinnut laskukonetta tällä vehkeellä, kun on toi irrallinen laskukone jota käytän...tai kännyn laskinta, riipuen missä milloinkin..tarvetta..on..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 13:29

Laskemista vartenhan tietokoneet alunalkaen kehitettiin. Se on tietokoneen pääasiallinen tehtävä, joten olen kyllä huomannut asian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 14:17

Ai on vai, missähän se mahtaa tässä koneessa olla, täytyykin ruveta ettimään oikein urakalla : )
Pasianssi löytyy ja joitakin ohjelmia mut laskin... hukassa. : (
Otan tutun turvallisen taskulaskimen : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 16:46

Olen huomannut:) Accesories valikosta löytyvän laskimen sijaan tulee kyllä käytettyä enemmän Exeliä ja netistä imuroitua laskinta joka päivittää valuutat itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 21:14

kyllä, käytän paljon tietokoneen calculaattoria:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 22:30

Löytyyhän tuolta käynnistä-kaikkiohjelmat-apuohjelmat valikosta laskin jota voi käyttää neli- tai funktiolaskimena sitten vaatovampo Excel se Open offisesta myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 00:38

En käytä laskinta koneella, vain exeliä, koska se on monipuolinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 19:00

Repeilen niin noille vastauksille, ettei tule kirjoittamisesta mitään!! :D :D